Sezonul cumpărăturilor de iarnă este ultima oportunitate din an prin care
companiile pot să-și crească semnificativ vânzările. Iar perioada Black Friday a
confirmat încă o dată importanța comunicării rapide și eficiente pentru a ajunge la
cât mai mulți cumpărători. Datele SMSO, o platformă SaaS de comunicare prin
SMS și furnizor de servicii de mobile marketing, arată că mesajele scurte au un
impact major în succesul business-urilor din e-commerce și nu numai.
Integrarea SMS-ului în strategia de promovare, în special în perioada sezonului de iarnă, oferă retailerilor o oportunitate importantă de a se conecta cu clienții lor într-un mod direct și eficient.
Cu o pregătire adecvată și strategii bine structurate, campaniile prin SMS pot transforma
puternic rezultatele vânzărilor. Asta pentru că SMS-ul a devenit un tool esențial, performant și rapid.
Mesajele sunt deschise în proporție de 98% și cele mai multe sunt citite în primele 3 minute de la primire. Totodată, nu necesită conexiune la internet și e compatibil cu toate telefoanele. În plus, costurile reduse și rata ridicată de conversie fac din SMS unul dintre cele mai eficiente canale de marketing.
Lecțiile din Black Friday pentru campaniile din decembrie
În 2024, Black Friday a fost în România pe 8 noiembrie. Totuși, cei mai mulți retaileri au derulat campanii de reduceri de-a lungul a mai multe zile. Astfel, cea mai activă perioadă a fost între joi, 7 noiembrie, și luni, 11 noiembrie. Serviciile SMSO au ajutat retailerii să rămână conectați cu publicul lor, într-o perioadă de vârf a comerțului și într-o piață mai competitivă ca niciodată. În „weekendul de 5 zile” au fost trimise 1.933.762 de SMS-uri prin platforma SMSO, iar în ziua de vineri, 8 noiembrie, au fost trimise peste 800.000 de mesaje. Cea mai activă oră a zilei a fost între 9:00 și 10:00, cu un volum de 171.229 SMS-uri. Iar în intervalul 8:30 – 12:00 au fost trimise în medie cel puțin 50.000 de SMS-uri pe oră. Toate aceste mesaje au venit de la 568 de clienți unici care au utilizat platforma SMSO pentru nevoile lor de comunicare. În total, au fost 459 de campanii dedicate în această perioadă de vârf pentru e-commerce în România.
„În ultimii 10 ani, comunicarea prin SMS a devenit mai relevantă ca niciodată. Vedem o creștere constantă de la an la an a volumelor transmise și utilitatea semnificativă pe care o are acest mijloc de comunicare pentru clienții cu care lucrăm. În perioada sărbătorilor, comunicarea devine mai mult decât un instrument de marketing – devine o punte între branduri și clienții lor. Printr-un simplu SMS, afacerile pot promova produsele și serviciile, pot aduce zâmbete și pot mulțumi pentru încrederea acordată. La SMSO, ne bucurăm să fim parteneri de încredere pentru companiile care comunică prin mesaje autentice și relevante. Sărbătorile sunt un moment perfect pentru a spune «Mulțumesc!», iar noi
suntem aici să trimitem fiecare mesaj mai departe”, a declarat Cătălin Sporiș, cofondator și
CEO, SMSO. SMSO propune și o listă de sfaturi pentru business-urile care vor să comunice prin SMS în această perioadă:
● Utilizarea mesajelor personalizate. Un mesaj personalizat poate face o diferență
semnificativă în fidelizarea clienților și în consolidarea relației cu aceștia.
● Trimitere cu expeditor personalizat. Senderul personalizat ajută pentru vizibilitate,
încredere și o rată mai mare de deschidere a mesajelor.
● Transmiterea mesajelor de mulțumire și felicitărilor specifice. Sărbătorile sunt un
moment potrivit pentru a arăta recunoștință și a transmite gânduri bune.
● Comunicarea programului de sărbători. Orice informație esențială poate fi
comunicată rapid, asigurând o planificare bună a fluxului de clienți.