La fel ca în ultimii ani ai epocii Chirica, Primăria Iași a atribuit printr-o procedură-mascaradă contractul pentru organizarea spectacolului de Revelion din fața Palatului Culturii. Peste 100.000 de euro au fost astfel dirijați către firma R&A Events&Concerts SRL, controlată de către impresarul Radu Groza, societate abonată la contracte cu municipalitatea ieșeană. Din 2016, de când Mihai Chirica a ajuns primar al Iașului, firma lui Radu Groza a prins contracte de peste 1,5 milioane de euro de la municipalitatea ieșeană. Primăria a atribuit contractul cu doar trei zile înainte de Revelion, pe data de 28 decembrie. Numele artiștilor, toți aflați sub contract cu impresarul Radu Groza au fost introduse în caietul de sarcini. Numele firmei care a obținut contractul era știut dinainte, la fel ca în fiecare an. Zile la rând, oficialii Primăriei Iași au refuzat să ofere orice detaliu cu privire la procedura în urma căreia contractul pentru spectacolul de Revelion a fost atribuit firmei lui Groza.
Primăria Iași a băgat din nou peste 100.000 de euro în buzunarele impresarului Radu Groza, prin firma R&A Events&Concerts SRL. Procedura privind organizarea concertului din noaptea de Anul Nou de la Palatul Culturii a fost făcută pe repede înainte, cu câteva zile înainte de eveniment, într-un secret total. Licitația s-a făcut după aceeași rețetă, numele artiștilor care vor concerta fiind trecuți în caietul de sarcini întocmit de primărie cu doar zece zile înainte de spectacol. Asta deși, cântăreții și formațiile trebuie antamate în mod normal cu luni bune înainte de un eveniment, tocmai pentru că nimeni nu le știe agenda, decât dacă lucrurile au fost premeditate. Situația de la Iași se repetă an de an: primăria publică numele celor care vor urca pe scenă, mai toți aflați sub contract de impresariat cu firma lui Radu Groza. În noaptea dintre ani, pe scena de la Palatul Culturii vor cânta Carla’s Dreams (recital de 45 minute), Keo, Ovidiu Lipan Țăndărică și Andreea Lazăr (fiecare cu recital de câte 30 minute).
Firma lui Radu Groza a pus mâna pe banii Primăriei Iași
Conform caietului de sarcini, valoarea estimată a procedurii este de 554.600 lei (peste 112 mii euro). În afara artiștilor, firma lui Groza va asigura o scenă modulară de dimensiuni 14x10x8 metri, cu un podium cu o suprafață de minim 13×9 metri ce poate rezista la o greutate de minim 500 kg pe metrul pătrat. R&A Concert&Events se va ocupa și de un spectacol pirotehnic și de lumini cu drone și lasere. În caietul de sarcini este stipulat că se vor trage minim 2.000 de lovituri pirotehnice și vor fi folosite minim 200 drone de iluminat.
Secret total în jurul concertului de Revelion
Mai multe zile la rând, 7IAȘI a cerut de la Primăria Iași detalii despre procedura de atribuire a contractului pentru organizarea concertului de Anul Nou. Municipalitatea a refuzat să ofere aceste detalii până în ultima clipă. Deși în mod normal aceasta ar trebui să fie o procedură transparentă, oficialii municipalității au refuzat să ofere orice fel de informație. Primăria a trecut în caietul de sarcini exact detaliile care îl mulțumeau pe Groza.
Licitație cu dedicație de la primărie ! Firma lui Groza este îngropată în datorii
An de an, firma lui Groza obține fără prea mare dificultate contractul privind organizarea concertului de Revelion din fața Palatului Culturii. De altfel, în ultimii ani, Groza a prins contracte după contracte pentru organizarea evenimentelor derulate de primărie. Și în acest an, s-a trecut la milimetru dimensiunea scenei, a ecranelor, etc, totul fiind făcut pentru firma lui Groza. Radu Groza nu a luat de la primărie doar organizarea concertelor de Revelion. În ultimii ani, firma acestuia s-a ocupat de concertele de la Sărbătorile Iașului, de scena montată pentru Raliul Iașului, de cea unde a avut loc vizita Papei Francisc în 2019 și multe altele. Din 2016, de când Mihai Chirica a ajuns primar al Iașului, firma lui Radu Groza a prins contracte de peste 1,5 milioane de euro de la municipalitatea ieșeană. Pe 2021, firma lui Groza a avut o cifră de afaceri de 450 mii lei, un profit de aproape 25.000 lei, dar și datorii de 3.000.000 lei, pe societate fiind trecut un singur angajat.
Vlad ROTARU