Asfalt second-hand. Molozul adunat de pe străzile peticite ale Iașului va acoperi drumurile din mai multe comune ale județului

După modelul mașinilor rulate și al cauciucurilor reșapate, la Iași a apărut asfaltul second-hand. Drumurile din pământ vor fi acoperite cu o mixtură oferită gratuit de Primăria Municipiului Iași. Practic tot ce rămâne în urma decapării marilor artere din municipiu va fi trimis în comune. Primăria Iași scapă de sute de tone de moloz, iar primarii fac economie la buget, fiindcă trebuie să plătească doar transportul.

 

Ca să torni asfalt pe un kilometru de drum e nevoie de 160.000 de euro. Nicio primărie de comună nu-și permite să facă asemenea cheltuieli. Chiar și pietruirea unui drum sătesc e costisitoare pentru o localitate săracă. 50 de mii de euro – kilometrul.

 

Drumurile din pământ ar putea fi acoperite cu materialul rămas după decaparea drumurilor din municipiul Iași. Soluția a fost testată deja la Aroneanu.

 

„În condiţiile astea am ajuns undeva la 15.000 de euro pe kilometru. Este o variantă să ieşim din noroi. Pentru ieşirea din noroi este o variantă dar nu poate fi o variantă definitivă”, a spus la Digi 24 Benone Moruzi, primarul comunei Aroneanu.

 

„Aici nu puteai să mergi. Pe strada asta erau gropi. Acum a început să pună piatră de asta şi sperăm să facă bine”, a spus un localnic din Aroneanu.

 

„Erau denivelări multe dar acum arată foarte bine cu piatra asta. Dacă asfaltează e şi mai bine”, este de părere un alt localnic.

 

Primăria municipiului Iași are suficientă materie primă, astfel că 9 primari s-au abonat la resturi de asfalt.

 

„Avem o aproximație de 20 de kilometri de drum pe care îl putem acoperi și în perioada următoare mai ales că derulăm aceste investiții pe străzile din municipiul Iași se va aduna material pe care dorim să-l donăm cu titlu gratuit către administrațiile comunale”, a explicat pentru Digi 24 Sebastian Buraga, purtătorul de cuvânt al Primăriei Iaşi.

 

„Eu am drumuri pe care nu a fost piatră niciodată. Indiferent cum arată el ca moluz sau cum o fi, pentru mine este foarte foarte bun”, consideră Gheorghe Rotaru, primarul comunei Ţibana.

 

„Avem în jur de 45 – 48 de kilometri care necesită intervenţia, dar la noi drumurile cresc de la zi la zi”, este de părere Vasile Bulbaşa, viceprimarul comunei Miroslava.

 

Primarii trebuie să plătească doar transportul resturilor de asfalt, iar asta înseamnă câțiva lei pe fiecare kilometru care îi desparte de oraș.

 

 

(Sursa: digi24.ro)

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here