Arestarea i-a făcut pe frații Tate şi mai celebri. Elevii din Marea Britanie, fascinați de ideologiile toxice ale celor doi influenceri: ”Ce culoare are Bugatti-ul tău?”

În urmă cu un an, majoritatea profesorilor nu auziseră niciodată de fostul kickboxer şi influencer Andrew Tate. Acum, teoriile sale toxice sunt un subiect de discuţie atât în curtea şcolii, cât şi în cancelarii, scrie „The Guardian” într-un articol în care urmăreşte cum s-a infiltrat ideologia profund greşită a lui Andrew Tate în şcolile britanice.

Copiii nu doar că urmăresc conţinutul toxic al lui Andreew Tate pe reţelele sociale, care a dus la interzicerea acestuia pe majoritatea platformelor importante, ci sunt la curent şi cu saga sa din sistemul de justiţie penală din România, unde el şi fratele său, Tristan, au fost arestaţi preventiv până la 27 februarie, în timp ce investigaţiile continuă, scrie The Guardian.

Printre cei care urmăresc evoluţiile de la Bucureşti ale situaţiei lui Tate se numără şi Isaac, în vârstă de 14 ani. „Vreau să ştiu ce se întâmplă”, spune el, cu o oarecare bucurie. Isaac pare a fi un adolescent obişnuit. Joacă mult fotbal şi merge la sală. Îi place Fortnite şi merge la pescuit când are ocazia. El crede că Tate este un idiot, dar spune că sunt alţi băieţi de la şcoala sa – de stat, din centrul oraşului – care îl idolatrizează, notează The Guardian.

„Probabil că am auzit prima dată de el în urmă cu şase luni şi foarte repede a apărut peste tot pe internet. Nu puteai să-l eviţi”, povesteşte Isaac. „Când l-am văzut prima dată, am fost destul de interesat. Acum, cred că este absolut tâmpit. Când vorbim despre el, în general facem mişto de el. Dintre prietenii mei, ştiu vreo doi care îl susţin. Le place faptul că este bogat şi puternic”, explică Isaac.

Lui Tate, în vârstă de 36 de ani, un cetăţean britanic născut în SUA care a intrat în atenţia publicului când a fost dat afară din reality show-ul Big Brother, în 2016, îi place să pozeze cu un trabuc în faţa unor maşini scumpe şi a unor avioane private şi deseori le dă sfaturi dubioase tinerilor (a afirmat odată că cititul cărţilor este „pentru oamenii cu creierul lent”). Însă misoginismul său extrem este cel care i-a adus notorietate, provocând temeri că băieţii şi tinerii sunt radicalizaţi de opiniile sale. El a spus, între altele, că femeile sunt parţial responsabile pentru viol şi că acestea „aparţin” bărbaţilor. Activiştii se tem că opiniile lui Tate pătrund chiar şi în minţile copiilor din şcolile primare, explică The Guardian.

Luna trecută, parlamentara laburistă Alex Davies-Jones a vorbit în Parlament despre influenţa „toxică” a lui Tate asupra elevilor şi l-a criticat pe premierul Rishi Sunak pentru că a fost „prea lent în a recunoşte daunele pe care le provoacă”. Drept urmare, ea a fost „bombardată” cu ameninţări cu violul şi cu moartea.

Dar în ultimele săptămâni, acoperirea mediatică intensă a făcut ca profesorii şi părinţii să fie din ce în ce mai conştienţi de mesajele otrăvitoare ale lui Tate şi de ameninţarea pe care o reprezintă. Şcolile gimnaziale din întreaga ţară s-au mobilizat pentru a organiza cursuri de formare suplimentare pentru personal, ateliere de lucru pentru elevi şi evenimente de sensibilizare pentru părinţi.

Mulţi profesori de gimnaziu consideră că au fost lenţi în a sesiza influenţa lui Tate. Anul trecut, au început să observe că elevii foloseau fraze pe care nu le recunoşteau: „Ce culoare are Bugatti-ul tău?” (un mod de a se lăuda cu statutul); „Fă-mi un sandviş” (pentru a umili femeile şi fetele).

„Elevii ştiau mai multe decât profesorii în acele etape iniţiale”, spune Lisa McCall, director adjunct la liceul Wales din Rotherham. „Noi eram în întuneric”, recunoaşte ea. Acum, că profesorii recuperează, ei devin îngrijoraţi de influenţa corozivă a misoginiei extreme îmbrăţişate de Tate.

O profesoară spune că este îngrijorată de unele comportamente ale băieţilor faţă de prietenele lor la şcoală. „Se pare că există o nevoie sporită ca băieţii să controleze fetele şi au impresia că trebuie să facă ce spun ei”, a relatat cadrul didactic.

Sean Maher, directorul de la Richard Challoner, o şcoală catolică de băieţi din New Malden, Surrey, cu o clasă a şasea mixtă, descrie, la rândul său, cum influenţa lui Tate s-a răspândit în şcoala sa. „Anul trecut nu prea a apărut. Dar acum a ajuns la să fie în centrul atenţiei, probabil datorită arestării. Este un punct de discuţie comun”, recunoaşte directorul.

Şcoala a decis să vorbească cu elevii despre impactul „masculinităţii toxice” şi a subliniat modelele pozitive. Directorul intenţionează să trimită şi o scrisoare părinţilor cu sfaturi despre cum să vorbească cu copiii lor despre Tate. „Nu cred că şcolile pot aborda singure această problemă. Părinţii joacă un rol foarte important”, spune el.

În alte şcoli, a devenit o problemă de comportament, elevii imitându-l pe Tate şi uneori exprimându-şi în mod deschis sprijinul pentru el. „Văd misoginism în fiecare zi în şcoala mea, cu orice, de la băieţi care ignoră instrucţiunile pe coridoare din partea personalului feminin până la agresiuni sexuale grave”, spune o profesoară. „Trebuie făcut ceva”, adaugă ea.

Personalul didactic se înscrie în număr din ce în ce mai mare la şedinţe de formare oferite de organizaţii precum Men at Work. Fondatorul acesteia, Michael Conroy, oferă sfaturi despre cum să construiască dialoguri constructive cu băieţii şi tinerii. La şedinţe vin şi părinţi, îngrijoraţi de impactul unor influenceri precum Tate asupra fiilor lor.

Şi totuşi, forma deosebit de urâtă de misoginism a lui Tate nu a apărut din senin. În urmă cu aproape trei ani, Soma Sara a fondat iniţiativa „Everyone’s Invited”, care a început ca un site web pentru supravieţuitoarele care îşi împărtăşeau în mod anonim experienţele legate de cultura violului şi care a scos la iveală amploarea violenţei sexuale şi a misoginiei în şcoli.

Tot mai multe voci pledează pentru o abordare preventivă în şcoli, care să crească gradul de conştientizare şi să pună în discuţie culturile sexuale dăunătoare. Ca răspuns, guvernul a declarat că a făcut ca orele de sănătate şi educaţie sexuală să facă parte din curricula obligatorie şi a transmis şcolilor că trebuie să fie atente la probleme precum sexismul cotidian, misoginismul şi stereotipurile de gen.

În ceea ce-i priveşte pe părinţi, printre sfaturile care li se dau, dincolo de acela de a sta de vorbă cu copiii lor, este să nu intre în panică şi nu se arate şocaţi, chiar dacă li s-ar putea părea înfiorătoare opiniile venite din partea adolescenţilor. Reacţia cu şoc sau furie poate închide o conversaţie, afirmă specialiştii. În plus, a le interzice tinerilor social media nu este o soluţie. Social media este un vehicul, nu o cauză principală, arată ONG-urile specializate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here