În cursul zilei de astăzi, Guvernul a anunţat că va finanţa, prin parteneriat public – privat, tronsonul Iaşi – Tg. Neamţ din cadrul Autostrăzii Iaşi –Tg. Mureş. În calitate de iniţiator al legii care stă la baza acestor decizii, respectiv Legea 291/2018 privind aprobarea obiectivului de investiții Autostrada Iași-Târgu Mureș, Autostrada Unirii, deputatul Petru Movilă atrage atenţia asupra modului de implementare al investiţiei. „Am ascultat declaraţiile premierului Viorica Dăncilă şi pot spune că pe de o parte mă bucur că legea a început să producă efecte şi că astăzi vorbim despre paşi concreţi privind Autostrada Iaşi – Tg. Mureş. Pe de altă parte, legea este foarte clară şi menţionează că acest proiect se află în subordinea Ministerului Transportului şi a Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) şi nu a Comisiei pentru Prognoză. Din păcate, Guvernul a optat pentru încheierea unui parteneriat public – privat în detrimentul fondurilor europene disponibile si nu a respectat întru totul prevederile legislative”, a declarat deputatul Petru Movilă.
Parlamentarul ieşean explică faptul că la începutul săptămânii viitoare se va duce la Ministerul Transportului pentru a solicita informaţii referitoare la construcţia tronsonului Iaşi – Tg. Neamţ, mai ales în condiţiile în care o porţiune de drum, respectiv Ungheni – Iaşi, nu există în planurile actuale ale Guvernului. „La dezbaterile pe buget, amendamentul depus de mine şi aprobat de Parlament pentru alocarea a 22,5 milioane lei, făcea referire la studiul de fezabilitate pentru tronsonul Ungheni – Iaşi – Tg.Neamţ. Din declaraţiile doamnei premier se înţelege că se va finanţa doar Iaşi – Tg.Neamţ, fără a se face o referire şi la porţiunea de la graniţă. Voi solicita clarificări şi completări aferente în procedurile anunţate”, a completat deputatul Movilă.