Anchidin, şef la stat şi patron de trenuri private: MILIONAR PE CADAVRUL CFR

Dumitru Anchidin, în prezent director la CFR Marfă, a făcut avere într-un timp foarte scurt prin Ferotrans, care asigura transport de călători în judeţul Suceava. Profiturile nete între 2010 şi 2012: peste 1 milion de lei. Subvenţiile primite de Ferotrans le depăşeau de trei ori pe cele primite de CFR, falimentara companie de stat, pe care tot el o conducea. Are două vile şi 11 terenuri în Iaşi. Întrebarea este: de ce mai stă la stat, dacă se îmbogăţeşte din afacerile private, făcute tot pe căile ferate?

 

Când eşti director în CFR şi eşti şi ai şi trenurile tale private, subvenţiile de la stat vin cu nemiluita. Firma lui Anchidin a primit de trei ori mai mulţi bani decât compania de stat, falimentară

 

Falimentul CFR Călători sau al CFR Marfă este scos pe tapet ciclic, ca un laitmotiv al neputinţei guvernamentale. În tot acest timp, baronii CFR prosperă pe cadavrul unor companii care imploră mila statului. Dumitru Anchidin a fost şef, în multiple rânduri, la CFR Călători şi acum este şef la CFR Marfă.

 

Surpriza este că, în paralel, a condus o firmă de transport feroviar, iar averea lui a sporit an de an.

 

În 2009 apare Ferotrans TFI, firma unui angajat oarecare de la CFR Iaşi, care şi-a dat Bac-ul abia în 2013 şi l-a picat. Acesta era însă vecin cu Dumitru Anchidin în blocul de pe Zugravi. Şeful CFR intră mai târziu în scenă şi profiturile explodează: peste 1 milion de lei în trei ani. În scandalul falimentului CFR, sindicatele au dat, la nivel naţional, exemplul Ferotrans: „Cum aţi putut da subvenţii triple acestei firme?”. Averea lui Anchidin, strânsă în câţiva ani, e un mare mister, dar întrebarea este cum de mai stă la stat când în privat face atâţia bani?

 

Dezvăluiri complete, exclusiv pe 7est.ro, miercuri seara, la ora 22.00, și în ediția print de astăzi, 19 martie 2014.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here