Adevărul despre Dolce&Gabbana. Ce se află ÎN SPATELE “firmei”

Peste 3.000 de salariaţi, 250 de magazine în 40 de ţări, o cifră de afaceri de aproximativ 1 miliard de euro în anul fiscal 2011/ 2012, clienţi celebri, printre care se numără Beyonce şi Madonna…

Un brand de lux atât de popular în întreaga lume, încât mulţi nici nu mai ştiu de unde a pornit totul, important fiind doar să poarte “ceva de firmă”. În prezent a devenit deja de notorietate că designerii vestimentari Domenico Dolce şi Stefano Gabbana au fost condamnaţi la un an şi opt luni de închisoare de un tribunal din Milano, pentru evaziune fiscală.

 

 

Firme-fantomă

 

Au fost găsiţi vinovaţi pentru că nu şi-au declarat venituri de peste 1 miliard de euro. Procurorii au arătat că cei doi au încercat să treacă neobservată imensa sumă.

Problemele celor doi sunt departe însă de a fi de dată recentă, stiliştii respingând de-a lungul timpului sistematic acuzatiile care le-au fost aduse. Încă din luna mai anul acesta se vehicula faptul că vor merge la închisoare: “Sunt acuzaţi de fraudă fiscală prin intermediul unei serii de firme-fantomă, inclusiv Gado (un acronim al numelor lor de familie) din Luxemburg, în 2004 şi 2005, cărora le-au încredinţat controlul asupra mărcilor din grupul lor, cu scopul de a evita fiscul italian, în condiţiile în care acele firme erau în realitate administrate din Italia”, nota presa italiană. „Ei sunt aceia care au profitat cel mai mult de pe urma acestei operaţiuni financiare. Gado era o firma artificială, al cărei obiectiv era realizarea unui avantaj fiscal, care în cele din urmă a fost obţinut”, a declarat procurorul Gaetano Ruta, citat de agenţia de presă Ansa.

 

 

Sunt împărţite

 

Comentariile şi controversele sunt împărţite în ceea ce priveşte scandalul legat de Dolce&Gabbana. Mulţi sunt de părere că există lucruri care depăşesc graniţele afişării la vedere a mărcii D&G. În anul 1982, italienii Domenico Dolce şi Stefano Gabbana puneau bazele casei de modă care le reuneşte numele de familie: Dolce&Gabbana. Prima lor colecţie a fost prezentată în 1985. A urmat apoi deschiderea unor showroom-uri în Milano, Tokyo, Hong Kong, New York, iar in 1989, brandul a introdus linii de lenjerie şi de beachwear, urmate apoi de prima colecţie dedicată bărbaţilor, în 1991. Brandul va introduce o linie mai accesibilă care poartă numele de D&G, astfel brandul fiind divizat: Dolce&Gabbana, haine cu semnătura designerilor, şi D&G, o linie tip retail care se adresează unei mase mai mari de consumatori.

 

 

Relaţie amoroasă

 

În timp, cei doi şi-au dedicat colecţiile atât femeilor, cât şi bărbaţilor “care nu se tem să fie sexy”, după cum au declarat de-a lungul timpului designerii. De-a lungul carierei, designerii au reinterpretat anumite stereotipuri blamate de societate, dându-le un nou suflu.
De exemplu, Madonna s-a „mulat” pe anumite creaţii Dolce&Gabbana, alese pentru a atrage atenţia. O mare parte din inspiraţia din spatele colecţiilor brandului este găsită în cinematografie, având muze precum Sophia Loren sau Gina Lollobrigida. Item-uri precum corsetul din satin, ciorapii din plasă, ciorapi cu portjartier sau lenjeria tip baby-doll au fost reinterpretate şi propuse într-o formă classy, cu un accent glam. Desigur, mai ales lumea modei nu putea rata „bârfele” despre homosexualitatea celor doi. În afara de colaborarea profesională între cei doi s-a înfiripat şi o relaţie amoroasă, care a durat mai bine de 20 de ani! La începutul anului 2005 cuplul s-a destrămat, dar relaţia profesională a rămas.

 

 

Se canibalizau

 

Când Domenico Dolce şi Stefano Gabbana au decis să închidă linia D&G s-a spus că “mişcarea” a fost cauzată de criza financiară, şi de faptul că linia tinerească D&G avea preţuri doar sensibil mai mici faţă de linia principală, Dolce&Gabbana. “În vremuri de criză, marile branduri iau măsuri drastic”, a fost motivaţia firmei. Analiştii însă au început să vorbească despre problemele din trecut cu fiscul şi cu creditorii. Conform analiştilor, se pare că cele doua linii se canibalizau, întrucât diferenţa de preţ dintre ele era sensibilă. Decizia de închidere i-a surprins pe mulţi, în special că D&G mergea foarte bine în Asia şi Rusia.

 

Şic, scandalos, extravagant

 

O provocare pentru cei doi designeri a constituit-o fulminanta apariţie în revista Prestige, numărul din Hong Kong pe luna noiembrie 2011. Imagini realizate de către celebrul fotograf „de modă şi la modă” Giuliano Bekor, într-o locaţie superbă – The China Club, Beijing/China, şi „decor” considerat de unele voci drept „şic, scandalos, extravagant” (respectiv, în jurul celor doi designeri „se învârt” bărbaţi asiatici, îmbrăcaţi cu stil şi dezbrăcaţi la fel). O altă provocare a constituit-o colecţia toamnă/iarnă 2012-2013, care le-a avut în centrul atenţiei pe Monica Bellucci şi modelele Bianca Balti şi Bianca Brandolini, într-un pictorial spectaculos. Analiştii au vorbit despre faptul că Domenico Dolce şi Stefano Gabbana au încercat prin aceste două “demonstraţii de forţă” să arate că nu au probleme şi că nu vor să se predea vremurilor tot mai austere, intenţionând o extindere cât mai…profitabilă pe tărâm asiatic. Iată însă că socoteala de acasă nu s-a potrivit cu cea din târg. În final au ajuns la închisoare, iar o parte a presei italiene vorbeşte despre “reglări de conturi” în lumea modei, care a devenit mai mult decât “o chestiune de imagine, ori de marketing”. Sursa: evz.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here