Nimic nou despre Autostrada Iaşi-Târgu Mureş. În schimb, şefii de la Transporturi au strecurat în Masterplan o mini-autostradă la Cluj

Strategia după care se va dezvolta infrastructura României în următorii 15 ani se modifică din nou. Deşi abia declaraseră că în Masterplan nu mai poate fi înghesuit niciun proiect nou, şefii din Trasporturi încearcă acum să strecoare în document realizarea unei mini-autostrăzi între Cluj, Gilău şi intrarea pe Autostrada Transilvania. Într-o primă etapă ar urma să fie construiţi 14 kilometri de şosea de mare viteză. Documentul ar trebui să ajungă în Parlament pentru vot luna viitoare.

 

Timpul pierdut de şoferi în cozile care se formează între ieşirea din Cluj şi intrarea pe Autostrada Transilvania i-a convins pe oficialii din Transporturi că e nevoie de o nouă şosea în zonă.

 

Marcel Boloş, secretar de stat în Ministerul Transporturilor: Îţi trebuie ca să treci gâtuirea dintre ieşirea din Cluj, Gilău şi intrarea în autostradă, îţi trebuie două ceasuri. Este soluţia între Gilău şi ieşirea din Cluj care costă 40 de milioane de euro şi diferenţa este în faza a doua care este 80 de milioane de euro, faza a doua fiind centura pe Feleac”.

 

Un document obţinut de Digi24 arată că şefii Companiei de Drumuri vor să aloce bani încă de anul acesta pentru realizarea a patru centuri ocolitoare. Printre ele, şi cea a Clujului.

 

Noua şosea, care va avea, într-un final, 38 de kilometri, a fost inclusă pe listă pe ultima sută de metri, din vina autorităţilor locale. Au terminat târziu analiza privind conectarea oraşului cu reţeaua de autostrăzi, spun acum oficialii din minister. Astfel de şosele ocolitoare se vor construi, promit şefii din Transporturi şi la Timişora şi Iaşi.

 

Citeşte mai mult AICI

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here