Pensionarii din Iași îşi pot viza legitimaţiile de călătorie RATP până pe 25 ianuarie

FOTO: curierul-iasi.ro
RATP Iași informează pensionarii posesori de legitimaţii de călătorie gratuite că pot circula cu viza din trimestrul IV 2015 în continuare, iar termenul limită de obţinere a vizei pe trimestrul I – 2016  se prelungeşte până la 25 ianuarie.

Pentru a putea evita aglomerația la tonetele RATP în perioada în care salariaţii, studenţii şi elevii reînnoiesc abonamentele, sugerăm pensionarilor să amâne obţinerea vizei pentru trimestrul I – 2016 după data de 15 ianuarie, transmit reprezentanții RATP Iași într-un comunicat de presă.

 

Actele necesare pentru acordarea legitimatiilor gratuite RATP

Documentele necesare eliberării legitimaţiei de călătorie pe mijloacele de transport în comun  H.C.L. nr. 201/2004 modificată prin H.C.L. nr. 159/2008

a) Cerere

b) Act de identitate (B.I./C.I./C.I.P.) – original şi copie

c) Ultimul talon de pensie – original şi copie

d) Fotografie tip buletin

e) Alte acte, după caz

– Beneficiarii Legii nr.341/2004 – vor prezenta şi certificatul de revoluţionar NOU (Emis 2015) – original şi copie

– În cazul pierderii legitimaţiei, se vor anexa la cerere actele menţionate mai sus, precum şi dovada (chitanţă) anunţului de anulare într-un ziar local.

 

 Categorii de beneficiari:

a) Persoanele cu vârsta de peste 65 ani, de pe raza municipiului Iaşi;

b) Persoanele pensionare cu vârstă până la 65 de ani, a căror pensii sunt mai mici decât salariul minim brut pe ţară garantat în plată (valoarea actuală 1050 de lei, cf. H.G. nr. 1091/10.12.2014);

c) Persoane care au stabilit prin lege dreptul de a beneficia de gratuitate pe transportul în comun (Legea nr. 341/2004)

 

 Condiţii:

a) Domiciliul stabil pe raza municipiului Iaşi;

b) Drepturi asigurate prin Casa de Pensii a Municipiului Iaşi.

 

c) Beneficiarul de legitimaţie pentru transportul în comun va comunica Direcţiei de Asistenţă Comunitară Iaşi modificarea adresei de domiciliu/reşedinţă.

                 

  •  Legitimaţia de călătorie este personală, are fotografie şi nu se poate transmite altei persoane.
  •  Persoanele care solicită eliberarea legitimaţiei de călătorie sau a unui duplicat, vor înregistra cererea şi documentele justificative la sediul Direcţiei de Asistenţă Comunitară din şos. Naţională nr. 43, zilnic (luni-vineri) în intervalul orar 08,00-14,00. Legitimaţiile de călătorie se vizează trimestrial.
  • Persoanele care se încadrează în două sau mai multe categorii prevăzute de actele normative în vigoare, beneficiază de o singură legitimaţie de călătorie pe mijloacele de transport în comun (eliberata de Direcţia de Asistenţă Comunitară Iaşi sau de Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Iaşi sau de Asociaţia Naţională a Veteranilor de Război – subfiliala Iaşi)

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here