De ce n-avem Centură la Iași: LAICU DOARME-N PAPUCI!

Până şi fostul ministru al Transporturilor, Relu Fenechiu, face a lehamite: sunt bani pentru Şoseaua de Centură, dar DRDP nu-i în stare să facă proiectul. Dacă în maximum două luni nu are loc licitaţia pentru tronsonul 2 al Şoselei, banii alocaţi de minister se pierd. Sunt fonduri europene care mai pot fi cheltuite cel mult până la sfârşitul acestui an. Proiectul realizat de DRDP Iaşi a fost prost făcut, fiind respins de cei de la Bucureşti. „Avem funcţionari slabi, de aceea merg greu investiţiile”, spune fostul ministru Relu Fenechiu.

 

Tronsonul 2 din şoseaua de centură redevine un subiect fierbinte după ce fostul ministru al Transporturilor, Relu Fenechiu, a pus dinamită sub scaunul directorului Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Iaşi, Ovidiu Laicu. Fenechiu a declarat în exclusivitate pentru 7EST că banii pentru şoseaua de centură pot fi alocaţi în orice clipă, fiind lăsaţi la dispoziţia Ministerului Transporturilor, dar că DRDP nu este în stare să finalizeze proiectul pentru a demara licitaţia. Această declaraţie readuce în prim plan şi discuţia referitoare la calitatea slabă a angajatului din sistemul de stat românesc.

 

Există banii

„Am asigurat finanţare pentru şoseaua de centură a Iaşului. Banii există, sunt la minister şi pot fi accesaţi în acest an fără probleme. Totul este ca, până la finalul anului, să fie depus odată proiectul. Existau fonduri suficiente pentru mai multe proiecte din ţară printre care şi tronsonul doi de la şoseaua de centură a Iaşului. Le-am cerut celor de la DRDP Iaşi proiectul, dar, până să plec eu, nu au înaintat documentaţia”, ne-a spus Relu Fenechiu despre unul dintre cele mai importante proiecte din Iaşi. Fostul ministru al Transporturilor a adăugat că vinovată pentru situaţie ar fi slaba pregătire a angajaţilor din sistemul de stat românesc.

 

 Ovidiu Laicu, şeful DRDP Iaşi, e plătit cu 2.000 de euro lunar. Dacă pierdem finanţarea pentru Centură din cauza sa, trebuie demis

DRDP o dă din colţ în colţ

Directorul regional al drumurilor şi podurilor, Ovidiu Laicu, nu a putut fi contactat, fiind liber de Sf. Maria. Surse din cadrul instituţiei au declarat, însă, pentru 7EST că a fost solicitat un proiect pentru şoseaua de centură, dar că acesta a fost respins. „Nu a fost făcut ca la carte şi a fost trimis înapoi, pentru completări. Nu mai ştiu care este acum soarta acelui dosar şi nu ştiu dacă au completat hârtiile pentru a reîncerca finanţarea”, ne-au spus surse din cadrul DRDP Iaşi.

 

„Este revoltător”

Parlamentarii ieşeni care au auzit de acest caz i-au dat credit fostului ministru al Transporturilor şi s-au arătat revoltaţi de faptul că un proiect atât de important este tărăgănat de DRDP Iaşi. „Dacă s-a întâmplat aşa ceva, este de-a dreptul revoltător. Dacă spune Relu Fenechiu că aşa este, înclin să-i dau dreptate. Din câte ştiu nu este pentru prima dată când se întâmplă o minune din asta. Am mai auzit şi cunoscut cazuri de aşa-zişi specialişti din sistemul de stat care reuşesc să saboteze un proiect important pentru că nu se pricep foarte bine la ce au de făcut”, ne-a spus senatorul ieşean Ionel Agrigoroaie.

„Ce poţi spune la aşa ceva, şi-l cred pe Relu Fenechiu? Este pur şi simplu regretabil când un proiect atât de important este blocat pentru că nu se mişcă mai repede nişte documente. Trăim cu speranţa că se vor trezi şi nu vor pierde banii”, a spus deputatul Mugur Cozmanciuc.

 

„În primul rând cred c-ar trebui să vedem ceva documente care să demonstreze că banii există. Cred că Fenechiu are intenţii bune şi mai cred că directorii de la DRDP sunt cei mai slabi de după Revoluţie şi îi cam ştiu pe toţi. Totuşi, este prima dată când aud că sunt banii şi nu există documentaţia. Au o alianţă politică la nivel naţional care funcţionează şi la Iaşi, trebuia tranşată problema inclusiv politic, între Fenechiu şi Nichita, dacă altfel nu s-a putut. Pentru că actualul director este totuşi membru PSD”, ne-a spus deputatul Petru Movilă.

 

Inelul 2 al Şoselei de Centură este important pentru că trece mai aproape de oraş şi poate duce la dezvoltarea capacităţilor industriale de pe şesul Bahluiului

 

Iaşul n-are, Bacăul va avea

Culmea este că întârzierea mare de acţiune a conducerii DRDP Iaşi este benefică pentru Bacău. Şi asta pentru că în jurul oraşului va fi făcută o şosea de centură pentru care deja există fonduri. Investiţia va costa 267 de milioane de euro, în acest preţ fiind cuprinse şi exproprierile, şi se va suprapune, pe o porţiune, pe viitoarea Autostradă Moldova. Traseul principal al centurii Bacăului va avea 18 km, va începe în comuna Nicolae Bălcescu şi se va termina la un kilometru de la intrarea în Bogdan Vodă-Săuceşti. Al doilea segment va avea 2 km, din Săuceşti până la DN 15 Hemeiuşi iar al treilea segment va avea 7,4 km, din Luizi Călugăra – Aeroport – Centru de Afaceri. “Şi aceea este o investiţie extrem de importantă. Din prisma traficului auto este mai importantă decât centura Iaşului”, a precizat Relu Fenechiu.

 

Proiectul şoselei de centură a Iaşului

Primul tronson de 14 km al şoselei de centură a Iaşului, cuprins între Metro şi Lunca Cetăţuii, este finalizat şi a fost inaugurat la sfârşitul anului trecut. Al doilea tronson, cel pentru trafic uşor, pentru care Ministerul Transporturilor găsise finanţare, este cuprins între sensul giratoriu din apropierea Delphi şi cartierul Nicolina, trecând prin Alexandru. Un al treilea segment este cel dintre Nicolina şi Poitiers – Drumul Hoţilor – Tomeşti. Lungimea totală este de aproape 30 de kilometri şi suma necesară se ridică la 718 milioane de lei.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here