Decizie RADICALĂ luată de COCA COLA

Băuturi răcoritoare cu mai puţin zahăr, ambalate în doze şi sticle mai mici. Este strategia prin care Coca-Cola încearcă să oprească declinul vânzărilor, după ce cumpărătorii au declarat zahărul inamicul public numărul unu.

În România, sucurile respectă, în mare, reţeta internaţională. Cel mai probabil şi la noi va scădea concentraţia de zahăr.

Coca-Cola a redus conţinutul de zahăr din băuturile vândute în Canada şi va aplica aceeaşi reţetă ca în Statele Unite. Anul trecut, Coca-Cola, Pepsi şi Dr. Peppper au anunţat că vor să vândă băuturi cu până la 20% mai puţin zahăr în următorii 10 ani. Producătorii vor să atragă astfel şi clienţii care se uită cu atenţie la ce scrie pe etichetă.

Dacă luăm primii trei producători de suc din România în funcţie de vânzări, fiecare pahar de suc conţine cam aceeaşi cantitate de zahăr – 7 linguriţe. Nu este singurul aport de zahăr. Aproape orice produs cumpărat din supermarket îl conţine.

„Dacă citiți etichetele de pe mezeluri, o să vedeți că e scris zahăr”, spune Catrinel Macovei, medic nutriţionist.

Aşa ajungem în situaţia în care un român înghite 16 linguriţe de zahăr în fiecare zi. Aproape jumătate din cantitate vine de la băuturile răcoritoare. Şi nu e bine deloc.

„Corpul este flămând, dar nu primește nutrienți necesari, sunt calorii goale. Obezitatea duce la bolile cronice de azi, cardiovasculare, diabet”, adaugă Catrinel Macovei.

Potrivit unui studiu Credit Suisse peste 400 de milioane de oameni din întreaga lume suferă de diabet din cauza consumului de zahăr. La nivel mondial, se consumă cu 45% mai mult zahăr decât acum 30 de ani.

 

 

 

 

Sursa: obiectiv

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here