Industria automobilelor electrice se confruntă cu provocări semnificative, pe fondul unei cereri tot mai scăzute în Statele Unite și a sprijinului reînnoit pentru industria petrolieră din partea fostului președinte Donald Trump. Printre producătorii care încep să regândească strategiile se numără și BMW, care a anunțat o investiție reînnoită în dezvoltarea motoarelor cu combustie internă, potrivit unui raport publicat de Financial Times.
BMW: „Electrificarea nu este un drum cu sens unic”
John Goller, membru al consiliului de administrație BMW, a declarat recent că industria auto trebuie să fie pregătită pentru schimbări bruște de direcție.
„Ar fi prostesc să credem că trecerea către automobilele electrice este un drum cu un singur sens. Ne așteaptă un rollercoaster și de aceea am decis să investim în motoarele cu combustie”, a explicat Goller.
Această decizie vine într-un moment de incertitudine pentru piața auto globală, afectată de fluctuații economice, scăderea cererii pentru vehicule electrice și tensiunile comerciale.
Scăderea vânzărilor și noile provocări
Anul trecut, BMW a emis un avertisment privind scăderea profitului, cauzată de reducerea cererii pe piața chineză și de rechemarea în service a 1,5 milioane de vehicule din cauza unor defecte ale sistemelor de frânare furnizate de Continental. Deși vânzările de automobile complet electrice ale grupului au crescut cu 13,5% și au ajuns la 426.594 de unități (reprezentând 17% din total), cota totală a modelelor electrificate, incluzând hibridele, nu depășește 24% din portofoliul BMW.
„Am anticipat că oamenii nu vor dori să fie priviți cu ură din cauza combustibilului pe care îl folosesc și am mers pe calea pe care toți o urmează acum”, a mai spus Goller, sugerând că reticența consumatorilor joacă un rol important în strategia companiei.
Impactul pieței chineze
Un factor esențial în ecuația viitorului auto este China, cea mai mare piață auto din lume. BMW și Mini, marca deținută de grup, au înregistrat o scădere de peste 13% a vânzărilor pe această piață, ajungând la 714.530 de unități, o scădere mai accentuată decât cea a rivalilor Mercedes-Benz și Audi.
Analiștii Citigroup avertizează că BMW este vulnerabil în fața presiunilor asupra prețurilor din China, unde producătorii sunt forțați să reducă costurile pentru a rămâne competitivi.
Neue Klasse: viitorul BMW în echilibru
Pentru a contracara incertitudinile pieței, BMW pregătește lansarea noii linii de automobile electrice Neue Klasse, care promite autonomie sporită, încărcare rapidă și software avansat. Cu toate acestea, succesul acestui proiect va depinde de reacția consumatorilor și de evoluția pieței globale.