Un liceu din Londra, Cumberland Community School, a demonstrat printr-un experiment că renunțarea temporară la rețelele sociale poate avea un impact pozitiv semnificativ asupra rezultatelor școlare. Elevii care au participat la inițiativă au reușit să se concentreze mai bine și să obțină rezultate academice peste medie, transmite Good News Network, citat de Mediafax.
Cum s-a desfășurat experimentul
- Perioada: Două luni, în anii 2023 și 2024, în preajma examenelor importante.
- Participanți: În 2023, 160 din cei 300 de elevi ai școlii au renunțat la aplicații precum TikTok, Snapchat și Instagram. Experimentul a fost reluat în 2024 cu alți 120 de elevi.
- Măsuri adiționale: Mulți elevi au ales să predea telefoanele mobile în timpul orelor pentru a elimina complet tentațiile.
Rezultatele obținute
- Performanțe îmbunătățite: Procentul elevilor care au obținut note peste medie la examenele de engleză și matematică a depășit considerabil media națională.
- Concentrare mai bună: Elevii au reușit să acorde mai mult timp studiului, fără a fi distrași de notificările sau tentațiile mediului online.
- Un nou standard pentru liceu: Cumberland Community School a devenit una dintre școlile cu cea mai constantă îmbunătățire a rezultatelor academice din Marea Britanie.
Declarația directorului
Directorul școlii, Ekhlas Rahman, a subliniat că decizia de a încuraja elevii să renunțe la rețelele sociale a fost esențială. „Eliminarea distragerilor digitale le-a permis elevilor să își canalizeze energia în pregătirea pentru examene, iar rezultatele au fost remarcabile”, a declarat acesta. Grupul care a participat în 2023 a stabilit un precedent, iar succesul a fost replicat în 2024, motiv pentru care școala plănuiește să continue inițiativa.
Impact și perspective
Experimentul oferă un exemplu concret despre cum utilizarea excesivă a rețelelor sociale poate afecta negativ performanțele școlare. Cumberland Community School plănuiește să transforme această practică într-o politică standard, contribuind la crearea unui mediu educațional mai productiv.