Nicu Ceaușescu, cunoscut ca mezinul soților Ceaușescu și supranumit „Prințișorul”, a trăit o viață marcată de excese și pericole. Un fost șef din Securitate, colonelul (r) Eugen Adrian Cristea, care asigura paza familiei Ceaușescu, îl descrie pe Nicu ca pe un coșmar pentru toți cei puși să-l păzească, în special atunci când se urca la volan.
Spaima șoselelor
Colonelul Cristea, citat de Realitatea Plus, povestește că Nicu Ceaușescu era o adevărată amenințare pe șosele, atât în Capitală, cât și în restul țării. „Profilul său comportamental a avut schimbări, dar nu esențiale, tipic pentru copii cu un trai îmbelșugat și care cresc fără să simtă. (…) Pe măsură ce a trecut de prima tinerețe, aventurile cu femei frumoase au devenit o rutină, atât pentru că și le permitea, dar și pentru că Elena Ceaușescu îi distrugea orice relație pe care ea o considera nepotrivită”, relatează Cristea în cartea sa „Familia Ceaușescu și Direcția a 5-a”.
Aventurile amoroase și pericolul la volan
Deși aventurile sale amoroase erau cât de cât gestionabile de către Securitate, atunci când Nicu se urca la volan, situația devenea dramatică. Până în 1978, Nicu a avut o mașină străină care devenise nesigură din cauza utilizării intense. În acel an, și-a achiziționat un Renault 16TS, pe care l-a folosit până în 1989. Această mașină a fost atât de accidentată și reparată încât securiștilor le era teamă de un posibil accident din cauze tehnice.
Colonelul Cristea subliniază că orice accident, fie din cauza vitezei mari, fie din cauza nerespectării indicatoarelor sau a stării de ebrietate, ar fi fost responsabilitatea Securității. Nicu Ceaușescu era cunoscut pentru viteza sa excesivă, circulând cu 130-140 km/h pe drumuri naționale, viteze echivalente cu cel puțin 200 km/h în zilele noastre.
Teribilismul de pe Calea Victoriei
În București, Calea Victoriei era practic o pistă de raliu pentru Nicu, care ignora complet regulile de circulație, inclusiv prioritatea la intersecții. Un șofer, norocos să scape nevătămat, a rămas în stare de șoc după ce mașina lui Nicu i-a tăiat calea cu viteză, fără nicio tentativă de a evita impactul.
Securitatea și Miliția încercau să restricționeze traficul pentru a-i face loc „Prințișorului”. Mașinile Miliției mergeau înainte pentru a deschide drumul, însă Daciile din dotare făceau greu față la vitezele impuse de Nicu. Întregul traseu era supravegheat, dar nimeni nu îndrăznea să-l oprească, în ciuda încălcării grosolane a legilor circulației.
Nepăsarea față de protecția Securității
Colonelul Cristea povestește că Nicu nu ținea cont de eforturile considerabile ale personalului Securității, care folosea tehnică și resurse semnificative pentru protecția lui. „Singurul care nu ținea seama și probabil nici nu dorea să înțeleagă cât personal și tehnică acționau pentru protecția lui era însuși Nicu. Fugea cât îi permitea mașina, sfidând moartea, dar și pe cei care ar fi fost judecați că nu luaseră toate măsurile ca să înlăture un eventual accident.”
Finalul tragic
În timpul Revoluției din 1989, Nicu Ceaușescu a fost arestat și inițial acuzat de genocid, omor deosebit de grav și subminarea economiei naționale. În cele din urmă, a fost condamnat pentru nerespectarea regimului munițiilor și armelor de foc și a primit o pedeapsă de cinci ani de închisoare. Nicu a murit de ciroză în septembrie 1996, la vârsta de 45 de ani, într-un spital din Viena, Austria.