Carlos Tavares, CEO-ul Stellantis, a subliniat că industria auto trebuie să facă progrese semnificative în următorii 10 ani pentru a face electrificarea vehiculelor semnificativ mai ecologică. Pentru a atinge acest obiectiv, este necesară reducerea greutății bateriilor vehiculelor electrice cu 50%, ceea ce ar reduce considerabil utilizarea de materii prime și ar contribui la soluționarea problemei deficitului de litiu.
Tavares a explicat că în prezent, producerea unui pachet de baterii pentru un vehicul electric cu o autonomie de 400 de kilometri necesită aproximativ 500 de kilograme de materii prime suplimentare față de un autovehicul tradițional. Reducerea greutății bateriilor cu 50% ar reduce această utilizare de materii prime și ar face vehiculele electrice mult mai competitive în ceea ce privește impactul lor asupra mediului.
CEO-ul Stellantis a subliniat că progresul în densitatea puterii celulelor bateriilor este esențial pentru atingerea acestui obiectiv. El a exprimat încrederea că industria auto va realiza această reducere semnificativă a greutății bateriilor în următorul deceniu, contribuind astfel la promovarea mobilității mai ecologice.
În ceea ce privește hidrogenul ca alternativă viabilă pentru mobilitatea în masă, Tavares a exprimat îngrijorare cu privire la costurile ridicate asociate acestei tehnologii. El a indicat că, cel puțin pentru viitorul apropiat, accesibilitatea hidrogenului va fi limitată, fiind o soluție potențială mai degrabă pentru flotele marilor corporații decât pentru cetățenii obișnuiți.