Consiliul Concurenţei a anunţat luni că a autorizat tranzacţia prin care Radu Trandafir, Marcela Trandafir, Ioana Ioniţescu și grupul polonez de retail Żabka Polska sp. z o.o. intenţionează să preia DRIM Daniel Distribuţie FMCG S.R.L. și RetailCo, o firmă cu o cifră de afaceri de peste 450 de milioane de euro, având o vechime în piață de 30 de ani și deservind peste 13.000 de magazine cu produse precum Nestle, Kandia și Orbit.
Autoritatea de concurenţă a declarat: ”Consiliul Concurenţei a autorizat tranzacţia prin care Radu Trandafir, Marcela Trandafir, Ioana Ioniţescu şi Żabka Polska sp. z o.o. intenţionează să preia DRIM Daniel Distribuţie FMCG S.R.L. şi RetailCo.”
În urma operaţiunii, Żabka Polska sp. z o.o. va prelua un pachet de părţi sociale al DRIM Daniel Distribuţie FMCG S.R.L., prin intermediul Castle Romanian Holdco S.R.L., companie constituită special pentru această operaţiune. Precedent operaţiunii, DRIM FMCG era deţinută de Radu Trandafir, Marcela Trandafir şi Ioana Ioniţescu.
În același timp, Radu Trandafir, Marcela Trandafir și Ioana Ioniţescu și Żabka Polska sp. z o.o. vor înfiinţa o nouă companie, RetailCo, prin intermediul căreia vor desfăşura activități pe piaţa bunurilor de larg consum.
Żabka Polska sp. z o.o. este activă în sectorul de comerţ cu amănuntul al bunurilor de larg consum prin gestionarea unei reţele de franciză de magazine de proximitate în Polonia.
DRIM FMCG este o companie de distribuţie angro a bunurilor de larg consum din România, care distribuie produsele furnizorilor săi, precum şi produsele marca proprie în 20 de judeţe din România, inclusiv în Bucureşti. DRIM FMCG distribuie către comercianţii cu amănuntul, către alţi angrosişti şi acoperă necesarul pentru benzinării, la nivel naţional.
Consiliul Concurenţei a analizat tranzacţia şi a concluzionat că aceasta nu ridică obstacole semnificative în calea concurenţei efective pe piaţa romȃnească sau pe o parte substanţială a acesteia și că nu există îndoieli serioase privind compatibilitatea sa cu un mediu concurenţial normal. Decizia va fi publicată pe site-ul autorităţii naţionale de concurenţă, după eliminarea informaţiilor cu caracter confidenţial.