Într-un răspuns rapid la decizia bruscă a guvernului german de a renunța la programul de subvenții pentru vehicule electrice, marile nume din industria auto, precum Audi, Mercedes-Benz, Stellantis și Volkswagen, s-au angajat să susțină financiar cumpărătorii germani de mașini electrice.
Această mișcare a venit în urma anunțului Ministerului Economiei de săptămâna aceasta, care a pus capăt programului de stat, inițiat pentru o perioadă de șapte ani și menit să dureze până la sfârșitul anului 2024. Decizia a fost luată în urma revizuirii bugetului pe 2024, ca urmare a unei hotărâri judecătorești care a creat un deficit de 60 de miliarde de euro în planurile guvernului.
Programul inițial oferea subvenții de până la 6.750 de euro, finanțate atât de stat, cât și de producătorul auto, în funcție de valoarea vehiculului electric. Cu toate acestea, subvențiile ar fi fost încheiate cu mult înainte de termenul programului de stat, care trebuia să se încheie la sfârșitul anului 2024.
Volkswagen Conduce Calea
Volkswagen a luat inițiativa și a anunțat că va finanța integral subvenția de 6.750 de euro pentru clienții privați din Germania care comandă un vehicul eligibil din gama ID complet electric până pe 15 decembrie. Cei înregistrați între 1 ianuarie și 31 martie 2024 vor primi o reducere planificată a schemei de subvenții, în valoare de 4.500 de euro.
Audi, parte a grupului Volkswagen, și-a anunțat angajamentul de a finanța subvenția integrală pentru mașinile comandate înainte de 16 decembrie, care vor fi livrate până la sfârșitul anului.
Mercedes-Benz și Stellantis Urmează Exemplul
Mercedes-Benz a confirmat că va susține financiar subvenția integrală pentru comenzile livrate și înregistrate între 18 și 31 decembrie. Compania va începe să ofere propria sa parte din subvenție începând cu luna ianuarie.
Stellantis s-a alăturat demersului, anunțând că va finanța întreaga subvenție până pe 31 decembrie și va continua să ofere o subvenție redusă pentru vehiculele înmatriculate până pe 29 februarie.
Anularea bruscă a schemei de către guvern a stârnit critici din partea social-democraților cancelarului Olaf Scholz și a conservatorilor din opoziție. Aceștia au susținut că această decizie ar putea afecta producătorii auto germani, care se confruntă deja cu presiunea de a reduce prețurile pentru a face față concurenței chineze și americane.
Asociația auto ADAC a adus în discuție faptul că vehiculele electrice din Germania sunt încă prea scumpe pentru a renunța la subvenții, subliniind că doar trei modele de la marii producători de automobile costă mai puțin de 30.000 de euro.