Într-un interviu pentru Gândul, Ștefan Pălărie, membru al Comisiei pentru învățământ și fondator al Școlii de Valori, a analizat rezultatele concrete ale grevei de trei săptămâni din educație, cea mai extinsă mișcare de protest a dascălilor din ultimii 18 ani. Pălărie subliniază că, dintr-o perspectivă simbolică, greva a reușit să aducă în prim-plan educația, evidențiind o prioritate declarată pentru acest domeniu, de multe ori trecut cu superficialitate în planurile guvernamentale.
Despre realizările concrete ale grevei, Pălărie menționează îmbunătățirea salariilor, introducerea unor prime de carieră și o ordonanță care prevede acordarea unui salariu la nivelul mediu brut pentru profesorii debutanți începând cu ianuarie 2024. Cu toate acestea, el adaugă că, în prezent, guvernul nu a respectat promisiunile legate de discuții publice privind legea salarizării, iar un proiect al acesteia nu este încă gata.
Pălărie constată că, în ciuda ameliorărilor salariale și a altor promisiuni, situația învățământului românesc rămâne tristă, iar birocrația și provocările continue cu care se confruntă profesorii complică actul didactic. El atrage atenția și asupra declarației de interese care vizează meditațiile profesorilor, considerând-o o formă de vânătoare de vrăjitoare și o atitudine necolaborativă din partea ministerului.
Expertul în educație concluzionează că, în ciuda schimbărilor legislative recente, profesorii au nevoie de sprijin și respect, iar o abordare colaborativă este esențială pentru a depăși provocările din sistemul de învățământ.