Tranzacție bombă! Carrefour cumpără magazinele Cora

Consiliul Concurenței din România a dat undă verde tranzacției prin care grupul Carrefour urmează să achiziționeze Romania Hypermarche SA, compania care operează lanțul de hypermarketuri „Cora” și magazinele de proximitate „Cora Urban” în țară. Autoritatea a efectuat o analiză detaliată a impactului acestei tranzacții asupra pieței și a opțiunilor furnizorilor de produse alimentare și non-alimentare.

Conform comunicatului emis de Consiliul Concurenței, s-a concluzionat că furnizorii au alternative pentru a-și plasa produsele în alte tipuri de magazine, cum ar fi rețelele locale de supermarketuri, cash&carry și comerțul tradițional. De asemenea, prezența unor concurenți importanți pe piață, cum ar fi grupul Schwarz (Kaufland&Lidl), Auchan, Profi, Penny și Mega Image, exercită o presiune concurențială semnificativă care ar împiedica creșterea prețurilor pentru consumatori.

Analiza a vizat zonele de captare a consumatorilor din jurul magazinelor Cora, inclusiv cele zece hipermarketuri situate în orașe precum București, Bacău, Constanța, Cluj Napoca și altele, precum și opt magazine de proximitate Cora Urban în București și Chiajna, luând în considerare o arie de până la 10 minute de mers cu mașina în jurul hipermarketurilor și zonele de 10 minute de mers atât pe jos, cât și cu mașina în jurul magazinelor de proximitate.

Este important de menționat că Consiliul Concurenței nu a primit nicio obiecție din partea mediului de afaceri cu privire la potențialele efecte de limitare sau închidere a pieței ca urmare a acestei tranzacții. În urma analizei, Consiliul Concurenței a concluzionat că tranzacția nu generează obstacole semnificative în calea concurenței pe piața românească sau pe o parte a acesteia și că nu există îndoieli serioase cu privire la compatibilitatea sa cu mediul concurențial.

Înainte de a fi analizată de Consiliul Concurenței, această tranzacție a fost supusă inițial Comisiei Europene, dar datorită impactului major asupra pieței românești, autoritatea de concurență română a solicitat să preia analiza cazului. Grupul Carrefour operează în România o varietate de tipuri de magazine, inclusiv hipermarketuri, supermarketuri, magazine de proximitate și magazine de tip discount, sub diferite branduri.

Pe de altă parte, Romania Hypermarche face parte din grupul belgian Louis Delhaize, concentrându-se în principal pe comerțul cu amănuntul și operând în România hipermarketurile „Cora” și magazinele de proximitate „Cora Urban.” Decizia finală a Consiliului Concurenței va fi publicată pe site-ul său, după ce se vor elimina informațiile cu caracter confidențial.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here