Liniile desenate cu creta în fața blocului nu înseamnă noi locuri de parcare

Realitatea cruntă cu care se confruntă toți șoferii ieșeni este traficul din ce în ce mai greoi cauzat de incompetența administrației locale conduse de primarul Mihai Chirica la care se adaugă o criză acută a locurilor de parcare pentru toate mașinile din municipiu.

Lipsa unei viziuni și a unor soluții pentru fluidizarea traficului la nivelul Primăriei din Iași este completată printr-o abordare rudimentară, manipulatoare chiar, în ceea ce privește crearea de noi locuri de parcare.

 

“Ne aflăm în situația ridicolă în care Mihai Chirica nu este în stare să construiască noi parcări supraterane sau subterane în cartierele ieșenilor, dar se își trece în palmares noi și noi locuri de parcare inventate. Este vorba despre acele parcări din proximitatea blocurilor, construite acum zeci de ani odată cu blocurile, pe care oamenii își parchează oricum mașinile. Practic, primăria desenează câteva linii cu creta pe asfalt și apoi le scoate la licitație, prezentându-le în statistici ca fiind locuri noi de parcare. Nimic mai fals: sunt locuri de parcare existente, pe care proprietarii parchează de zeci de ani, doar că acum sunt închiriate în urma unor licitații organizate deficitar, la care accesul este limitat și chiar discreționar uneori din cauza modului în care sunt administrate”,argumentează Cristi Berea, senator Alianța USR PLUS Iași.

 

Problema locurilor de parcare insuficiente nu va putea fi realizată atât timp cât în statistici figurează ca fiind noi locuri de parcare cele care există dintotdeauna, dar nu au fost închiriate de primărie. Chiar și în acest caz, în care sunt o mulțime de locuri de parcare ce pot fi fiscalizate, direcțiile din subordinea primarului Mihai Chirica nu sunt capabile să le fructifice potențialul. Se pare că e nevoie de luni de zile pentru a desena câteva linii prin care se delimitează locurile de parcare pentru a fi valorificate.

 

În ceea ce privește licitațiile organizate pe WhatsApp, acestea exclud din start persoanele care nu sunt familiarizate cu acest program și limitează drepturile și egalitatea de șanse. Dacă se dorea într-adevăr o competiție reală în licitații, se puteau găsi soluții tehnice astfel încât cetățenii să poată participa prin telefon, licitația să fie transmisă live pe toate canalele și platformele social media; iar la finalul fiecărei licitații s-ar fi făcut un raport public despre numărul de locuri licitate, numărul participanților și prețul mediu adjudecat, oferind repere și pentru minime sau maxime. Astfel funcționează o piață concurențială, autentică.

 

“Solicit direcției de parcări din subordinea primăriei să prezinte public numărul de locuri de parcare noi construite în ultimii 4 ani, nu cele realizate prin amenajarea și trasarea celor existente, precum și proiectele pentru construcția de noi locuri de parcare în fiecare cartier ieșean și organizarea de dezbateri publice pentru terenurile disponibile, identificate. Dacă autoritățile nu sunt capabile să prezinte aceste informații, înseamnă că incompetența a pus stăpânire pe instituțiile primăriei și că asistăm la o bătaie de joc continuă la adresa șoferilor și a ieșenilor.  Traficul nu va putea fi fluidizat prin benzi unice pentru transportul în comun și prin interzicerea parcării pe carosabil sau pe trotuare atât timp cât nu vor fi construite noi locuri de parcare, în cartiere”, completează senatorul Cristi Berea.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here