Rețeaua de căi ferate a României intră în reparații capitale

CFR Infrastructură va cumpăra din fonduri europene trenuri de lucru, cu ajutorul cărora vor putea fi reparați anual 600 de kilometri de cale ferată.

Potrivit unui comunicat al Ministerului Transporturilor, Guvernul a aprobat miercuri un memorandum cu privire la achiziția de trenuri de lucru pentru CFR Infrastructură.

„În prezent, din cauza lipsei de-a lungul ultimilor ani a unei finanțări constante pentru execuția lucrărilor de întreținere și de reparație capitală a infrastructurii feroviare, peste 70% din liniile curente şi directe au nevoie de reparaţii capitale. Viteza medie tehnică de circulaţie actuală pe reţeaua CFR este 69,04 km/h care reprezintă cca 80% din viteza proiectată a reţelei”, se arată în comunicat.

Conform acestuia, prin achiziția trenurilor de lucru va fi sprijinit programul de modernizare a infrastructurii feroviare cu accent pe reînnoirea liniilor curente şi directe.

Astfel, prin efectuarea lucrărilor de reparație viteza de circulație poate crește la peste 140 km/h, iar în cazul lucrărilor de reînnoire fără refacerea substratului căii se poate circula cu o viteză de până la 140 km/h, care este și viteza proiectată a liniilor.

Licitația pentru achiziția trenurilor de lucru ar urma să aibă loc în perioada august 2021 – ianuarie 2022, iar livrarea să se facă în maxim 36 luni de la contractare.

„În urma realizării achiziției acestor sisteme a căror valoare totală estimată este de 200 milioane de euro, CFR Infrastructură estimează ca va realiza anual 150 km de refacție a suprastructurii căii cu refacerea substratului căii ferate, 450 km refacție suprastructura căii fără refacerea substratului căii ferate. Astfel, lungimea totală de rețea care se va reabilita și refracționa anual poate fi de circa 600 km linie simplă”, a mai transmis Ministerul Transporturilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here