Firmele Altex și Whirpool sunt foarte aproape de a fi obligate la plata de daune morale în valoare de 20000 lei, dar și la achitarea contravalorii aparatului, actualizată cu dobânda perioadei (1895,80 lei la care se adaugă dobânda legală de la 24.05.2018 și până la plata efectivă și integrală) către un medic stomalog din Focșani.
Cauza o reprezintă un aparat de aer condiționat marca Whirpool defect. Acesta a fost achiziționat de Cabinetul stomatologic Roxydent din Focșani de la Altex România SRL. Pentru aparatul de aer condiționat menționat și pentru operațiunea de montaj, Cabinetul stomatologic Roxydent din Focșani a achitat suma de 1895,80 lei. Odată cu achiziționarea bunului, cumpărătorul a primit și un certificat de garanție ce configura obligația de garanție în sarcina vânzătorului Altex, precum și drepturile suplimentare oferite consumatorului de către importatorul Whirpool, stabilindu-se un termen de garanție de 2 ani.
La data de 29 mai 2017, a fost pus în funcțiune aparatul de aer condiționat, fiind încheiat procesul verbal în cadrul căruia s-a consemnat faptul că s-a efectuat proba și aparatul funcționează în parametrii normali. Începând cu luna decembrie 2017, cumpărătorul a sesizat Altex Romania SRL cu privire la faptul că aparatul de aer condiționat nu mai funcționează, fiind purtată o lungă corespondență (în perioada ianuarie-aprilie 2018) cu vânzătorul, dar și cu unitatea de reparații – Astoria Electronics, iar vânzătorul, la rândul său, a solicitat suport firmei de instalări/reparații aer condiționat ce trebuia să asigure service-ul.
A fost întocmit un raport de service nr. 2058/12.01.2018 de către Astoria Electronics, prin care s-a constatat că aparatul nu funcționează, defecțiunea fiind identificată la placa electronică. A fost efectuată reparația, s-au înlocuit senzorii și totuși placa nu a mai funcționat .
Ulterior, potrivit altui raport din 08.04.2018, încheiat tot de unitatea de service, s-a menționat că placa unității externe este arsă, cauză posibilă fiind fluctuația de curent, iar clienta refuză reparația dorind banii înapoi. Din copia corespondenței electronice depuse la dosar reiese faptul că i s-a comunicat cumpărătoarei că această cauză a fluctuației de curent face ineficientă garanția reparației (mail din 23.04.2018 între reprezentanții Whirpool și Altex). Reclamanta a solicitat atât reparația, iar ulterior returnarea prețului plătit.
Cazul este prezentat într-un articol postat pe site-ul clujust.ro