Vibratorul Chirica şi sindromul savantei Elena Ceauşescu

 despre aceşti bolnavi care ne conduc 

 

Faptele sînt destul de simple. În faţa Palatului Culturii, abia renovat din temelii, primăria a organizat nişte concerte. La distanţă nu foarte mare de zidurile bătrînei construcţii. La unele dintre aceste concerte, boxele au duduit pînă hăăt, departe, probabil cam pînă prin Copou. Resemnaţi, locatarii din zonă au înjurat iar de primărie, de Chirica şi de toţi dumnezeii lor, az’ şi mîne.

După cîteva concerte cu duduială mare, administratorii Palatului Culturii au observat că vitralile din turnul cu ceas al clădirii s-au crăpat. Au chemat un profesor de fizică de la universitatea din Copou, care a făcut nişte măsurători ale duduielilor de la alte concerte din faţa Palatului. Cu nişte aparate ştiinţifice, nu cu urechea. Iar concluzia profesorului universitar de fizică a fost clară : fisurile au fost provocate de vibraţiile generate de boxele care au duduit în timpul concertelor de lîngă Palat.

Mai mult, directoarea Palatului a declarat că vibraţiile din timpul concertelor ar putea pune în pericol şi exponatele din muzeu, dar şi statuia lui Ştefan cel Mare, aflată chiar în spatele scenei cu duduieli. Iar candelabrele din Palat se leagănă ca la cutremur în timpul unor astfel de concerte, a mai spus şefa complexului muzeal.

Într-o ţară normală, civilizată, şi într-un oraş normal, civilizat, după asemenea declaraţii publice procuratura ar fi deschis imediat un dosar penal, pentru distrugerea unui monument istoric şi arhitectural. Nu unul oarecare, ci simbolul Iaşului. Dar Romînia  şi Iaşul nu fac parte din zona normalităţii civilizate.

Aşa că după aceste acuzaţii grave, vizînd distrugerea unui monument istoric de primă importanţă, n-au intrat în scenă procurorii, ci primarul Iaşului, Mihai Chirica. Care, pe un ton de premiant Nobel, ne-a comunicat un fapt epocal : ” Orice obiect vibrează. Şi eu vibrez „. Apoi, cu un marker şi o planşetă cu foi albe, a combătut zdrobitor argumentele prezentate de incompetentul profesor universitar de fizică, cu aparatele lui ştiinţifice cu tot. Concluzia primarului : muzica nu putea produce asemenea pagube.Sau, în traducere liberă : ” Proştilor care sînteţi voi proşti, savanţilor şi culturalilor ! „.

Desigur, pentru primatele care ajung primari e mai greu de priceput deosebirea dintre sunete şi muzică. La fel, pentru un inginer sărman cu duhul, specializat în pietre şi betoane, e mai greu de priceput diferenţa dintre bolovani şi zidurile istorice. Mai ales cînd e înconjurat şi sfătuit de nişte lingăi pseudo-intelectuali, de teapa celor de la taraba universitară ” Petre Andrei „, plus alţii, de acelaşi calibru moral.

Împins din spate de aceşti neo-buşulengi de Bahlui, primarul Chirica a ajuns să se comporte ca Elena Ceauşescu, ” savanta chimistă de renume mondial „, semi-analfabetă, care nu ştia să pronunţe corect nici măcar formula bioxidului de carbon. Da, Chirica e doar o versiune mutantă, capitalistă şi în izmene, a unei aberaţii comuniste în fustă. La scară redusă, e drept, atît anatomic, cît şi din punctul de vedere al razei de distrugere.

Ce poţi să-i mai spui unui astfel de pacient din capul mesei, care a fost, pe rînd, şi frate cu mitropolitul, şi general, şi Isus Hristos, şi urmaş al Doinei Cornea ? Doar atît : şi balega vibrează, dar nu conduce oraşe.

Lucian Postu

 

Lucian Postu este publicist şi consultant politic, PR & media. A fost corespondent BBC şi Radio Europa Liberă , consultant BBC pentru Republica Moldova şi editorialist al mai multor publicaţii ieşene. Foloseşte ortografia recomandată de Institutul de Filologie ” Al. Philippide ” din Iaşi, cu excepția cuvîntului  ” romîn ” și a derivatelor sale.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here