George Maior, salvatorul serviciilor

National:

Nu cu multa vreme in urma scriam despre eforturile depuse de catre ambasadorul nostru la Washington pentru „spalarea”  imaginii serviciilor secrete romanesti de peste Ocean. Si, sub titlul „George Maior, greu de ucis”, concluzionam despre iminenta „repatriere” a acestuia. Insa nu pentru postul de premier, caci doar fostul sef al SRI vrea sa dovedeasca inca o data ca este „un om de onoare” si ca-si tine cuvantul dat ca nu va veni in fruntea Guvernului, chiar si in cazul unui succes zdrobitor al PSD-ului la alegerile parlamentare din 11 decembrie.

Si, cu toate astea, lui Maior tocmai ce i se pregateste „demnitatea suprema” pentru Romania zilelor noastre. Iar „macelul fratricid” dintre diversele factiuni din sistem nu fac decat sa intareasca teoria tot mai vehiculata in ultimele zile, mai ales la nivelul SIE, ca tot ce se intampla acum nu face decat sa-i intareasca actualului ambasador de peste Ocean imaginea de „salvator al Serviciilor”. Iar daca unii dau probabila reintoarcerea lui Maior in fruntea SRI iar altii pluseaza cu pastrarea locului vacant din fruntea SIE tocmai pentru acesta, sunt si „initiati” care nu uita ca, inainte de a-si da demisia „din padure” si de a accepta „exilul diplomatic” din Statele Unite ale Americii, Maior a dezvaluit, fara sa-l intrebe nimeni, planul de unificare a serviciilor secrete romanesti.

Totul ca o conditie expresa impusa de noile realitati geopolitice cu care se confrunta aliatii nostri strategici…

„Gura de oxigen” pentru SIE

Cazut aproape in genunchi dupa „ploaia” de lovituri primite din toate partile, SIE si-a revenit spectaculos, tocmai in momentul cel mai critic, cel al demisiei subite a altfel atat de orgoliosului Mihai Razvan Ungureanu.Atunci cand toata lumea se astepta ca degringolada sa cuprinda acest serviciu secret, cunoscut drept rivalul „de moarte” al SRI-ului.

Mai ales ca, fara a da nicio explicatie, presedintele Klaus Iohannis refuza fie si sa pomeneasca vreo vorbulita despre o eventuala nominalizare in fruntea SIE. Ceea ce nu a facut decat sa intareasca ultima teorie vehiculata in sistem cu privire la tinerea vacanta a postului, drept solutie de rezerva pentru reintoarcerea „pe scut” a lui George Maior. Cel care, sa nu uitam, nu a plecat tocmai de voie din fruntea SRI. Dar a ales sa-si joace „asurile” din maneca pe termen lung, preferand sa aleaga calea „seriozitatii si echilibrului”, fiind singurul sef de structura care si-a dat „demisia de onoare” dupa ce gruparea Ponta a pierdut, in doar cateva ore, alegerile prezidentiale si implicit Puterea din Romania.

In martie sau niciodata!

Iar daca Romania cu adevarat se indreapta spre o „mare pace” intre servicii si o „resetare” a Justitiei, atunci acest „moment zero” se poate petrece chiar in luna martie, atunci cand este prevazuta „schimbarea garzii”, una negociata de aceasta data la cel mai inalt nivel international, mult deasupra capetelor bietilor lideri politici romani.

Ziarul Financiar:

Încurcătura provocată de rezultatele sub estimări ale veniturilor la bu­ge­tul consolidat al statului pe 2016 arată ce volatilă a rămas, după 20 de ani de re­forme şi restructurări, execuţia bugetară.

Sub orice ministru de finanţe şi sub orice partid de la putere, cu Gheorghe Gherghina sau nu la comandă –  cel numit „tatăl“ bugetului  timp de un de­ce­niu, cât a fost secretar de stat res­ponsabil cu bugetul, acum fiind în boar­dul BNR – ultimele două-trei luni din anul fiscal creează de fiecare dată surprize.

În acest caz, deşi la rectificarea din noiembrie guvernul Cioloş prevedea venituri de 236 miliarde de lei pe 2016, iată că anul se încheie, conform estimărilor iniţiale, cu venituri de doar 222 miliarde de lei. Diferenţa de 14 miliarde de lei este semnificativă şi încurcă planurile noului guvern de a porni de la un buget de 253 miliarde de lei pentru 2017.

Problema este că aici nu este nici rea-voinţă şi nici cinism din partea ve­chiului guvern care să fi dorit să încurce pla­nurile celui nou de a împărţi banii, ci de veşnica incapacitate administrativă a Fi­nanţelor şi în general a autorităţilor publice centrale şi locale de a lucra cu estimări realiste, atât pe partea de venituri cât şi pe partea de cheltuieli (…)

Cum este posibil ca în 23 noiembrie 2016 să estimezi că vei avea venituri la bugetul general consolidat de 48 de miliarde de lei în noiembrie şi decembrie 2016, iar în execuţie acestea să fie de doar 34 miliarde de lei, adică cu 30% mai mici?

Pentru că în 23 noiembrie se cu­noş­tea execuţia pe octombrie. Pe pri­mele 10 luni din 2016 veniturile fuseseră de 188 miliarde de lei, cu 4 miliarde de lei sub cele 192 miliarde de lei la 10 luni 2015.  ŞI totuşi, în proiectul de rectificare se estimează venituri de 236 miliarde de lei pentru 2016, mai mari cu 3 miliarde de lei decât în 2015!

ŞI iată că doar două luni sunt suficiente să dea peste cap un an întreg de încadrare în parametri (…)

 

 

Sursa

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here