Dovada: cumnatul lui Anchidin şi-a făcut plinul la rezervorul CFR. Gestionarul punctului Socola explică unde au dispărut 11 tone de motorină

Dan Botez are un act prin care directorul CFR Marfă Iaşi îi ordona, pe 23 decembrie 2012, să permită alimentarea maşinilor de la rezervorul cu motorină. Victor Ospiru, cumnatul lui Anchidin, a făcut un plin de 53 l. Conform legii, doar locomotivele pot alimenta din depozitele CFR.

 

Gestionarul de la CFR Marfă de sub nasul căruia au dispărut 11 tone de motorină arată cu degetul spre directorul Dumitru Anchidin. Dan Botez spune că a dezvăluit Poliţiei TF, şi are şi acte drept dovadă, că Victor Ospiru, cumnatul lui Anchidin, a venit să alimenteze maşina personală de la punctul de alimentare Socola. „Din cauza asta, Anchidin m-a luat la ochi şi a vrut să se răzbune”. Despre dispariţia celor 11 tone de motorină, gestionarul afirmă că acestea a intrat, la propriu, în pământ, din caza fisurării conductelor de la rezervor. „Procurorii mi-au dat NUP, dar directorul Anchidin îmi cere 80.000 de lei daune în instanţă”.

 

Dan Botez susţine că motorina dispărută s-a scurs în pământ

„I-am dat lui Ospiru”

Dan Botez a avut în grijă mai mult de 10 ani motorina de la PAE Socola şi susţine că niciodată nu a ieşit lipsă la inventar. Problemele au apărut în 2012, chiar de Crăciun, când Dumitru Anchidin a dat un ordin ciudat. „Pe 23 decembrie eram la Botoşani, când am fost anunţat că a venit o hârtie de la Sucursală prin care mi se cere să permit alimentarea auto în perioada 25 decembrie – 8 ianuarie, ori de câte ori este nevoie. Ştiam că e interzis, fusese interzis de la Bucureşti, dar era o hârtie semnată de directorul Dumitru Anchidin. M-am conformat, am venit de la Botoşani şi i-am dat 53 litri de motorină lui Victor Ospiru”, povesteşte Dan Botez.

 

Cumnatul, mărul discordiei

Victor Ospiru este cumnatul şi partenerul de afaceri al lui Dumitru Anchidin. Deşi nu are Bacalaureatul luat, Ospiru a fost angajat la CFR marfă în 2012, imediat după ce Anchidin a devenit director. Gestionarul de la Socola a păstrat toate documentele care i-au trecut prin mână. Conflictul deschis a apărut o lună mai târziu, când Dan Botez a avut un control de la Poliţia TF. „M-au întrebat ce e cu acea cantitate de 53 litri şi de ce a alimentat un auto, pentru că este interzis. Le-am arătat foaia primită şi au cerut o copie după ea. După aceea a început scandalul! Mi s-a spus că nu trebuia să-i primesc în control şi că nu trebuia să le dau documentul semnat de Dumitru Anchidin. Ce era să fac? De unde să ştiu că acel document nu este în regulă şi cum să nu primesc Poliţia TF în control?”, povesteşte gestionarul.

 

L-au lăsat descoperit

Luat la ochi pentru că a dezvăluit Poliţiei TF faptul că Anchidin a încălcat un ordin venit de la Centru, Dan Botez a devenit ţintă sigură. În vara anului trecut, s-a defectat sistemul de supraveghere video de la PAE Socola. „A fost o ploaie torenţială, cu fulgere. A trăsnit, a picat lumina, iar când a revenit, sistemul era scos din funcţiune”, spune Botez. Prima sesizare privind sistemul video este înregistrată oficial pe 10 iunie, după care a urmat un val de reclamaţii făcute de Botez şi de şeful său direct. În zadar însă, nici măcar în luna februarie a acestui an depozitul de la Socola nu era monitorizat video.

 

Locomotivele CFR Marfă arată starea deplorabilă a companiei

Hărţuit în justiţie

Pe 12 septembrie s-a produs deznodământul: lipseau 11 tone de motorină din depozit. Conducerea Sucursalei CFR Marfă a făcut o sesizare penală pe numele lui Botez pentru neglijenţă în serviciu. „Poliţia TF şi apoi procurorii au considerat că nu este vina mea, şi au închis dosarul”, explică Botez.

La începutul lunii trecute însă, Dumitru Anchidin a decis să deschidă un proces în civil împotriva lui Dan Botez, pentru recuperarea prejudiciului. Pentru cele 11 tone de motorină imputate i se cer angajatului de la CFR peste 80.000 lei. Gestionarul susţine însă că nu este vinovat de nimic, iar motorina ar trebui imputată şefilor sucursalei, inclusiv lui Anchidin.

 

Cum a dispărut motorina?

Potrivit lui Botez, chiar el este cel care a descoperit lipsa motorinei. „Noi facem inventarul din 10 în 10 zile. Pe 12 septembrie, la inventar, nu au mai ieşit cantităţile. Ce era în registru, coincidea cu indexul contorului, dar din rezervor lipsea o cantitate mare. Carburantul este sub presiune, nu poate fi scos decât prin vana de alimentare sau prin ruperea sigiliilor. Practic, nu poate fi sustras. Am sesizat şi, în 10 minute, a venit o comisie de la Sucursală. Scădea nivelul sub ochii lor. S-au fisurat nişte conducte iar motorina s-a scurs în canalizarea oraşului”, spune Dan Botez.

Aşadar, cele 11 tone de motorină au dispărut din rezervoare în doar câteva zile, de la un inventar la altul. Gestionarul susţine că poate proba afirmaţiile deoarece s-au încheiat nenumărate procese-verbale, pe care le are în posesie. Într-unul dintre ele să afirmă că aproape 20% din fundul rezervorului era mâncat de rugină iar într-un altul sunt constatate diferenţe de presiune la fiecare oră scursă.

 

 

Citește și Cum se lucrează la CFR Marfă: 11 tone de motorină s-au „evaporat” de sub nasul lui Anchidin. Gestiunea e nesupravegheată de un an, iar combustibilii se fură în veselie

 

 

„Ale cui sunt ţevile?!”

Gestionarul de la Socola este convins că ceea ce se întâmplă are rolul de a-i acoperi pe adevăraţii vinovaţi. „În 10 ani, nu s-a făcut nicio revizie, nimic. Acum au distrus fundul rezervorului şi ţevile, ca să nu se mai facă probă, dar au rămas procesele verbale. Ale cui sunt ţevile?”, acuză el.

Principala nemulţumire a lui Botez este că el, ca gestionar, a fost acuzat de neglijenţă în serviciu, în timp ce directorul Dumitru Anchidin şi subordonaţii care trebuiau să verifice sistemul de alimentare nu au păţit nimic. Exonerat penal, Dan Botez este convins că va câştiga şi procesul civil, după care va cere daune morale de la companie. „Sunt om la 51 de ani, cu doi copii mari. Nu-mi permit să mă facă cineva hoţ, pentru că eu nu am furat nimic. Neglijenţă în seviciu era dacă lăsam eu o vană deschisă, nu pentru că s-au spart ţevile pe care le aveau alţii în grijă”, susţine el. 

 

 

Dumitru Anchidin, în război cu subalternii

De fapt, cât a dispărut?

Şi cantitatea lipsă este încă o necunoscută. Conducerea CFR Marfă susţine că este vorba despre 11 tone, Dan Botez spune că ar fi mult mai puţin. „Am găsit un proces-verbal de la Paşcani, unde au trecut motorina dintr-un rezervor într-altul. În 4 ani se adunaseră 7 tone de reziduuri. A
şa a apărut propunerea de curăţare a rezervoarelor din 4 în 4 ani. La mine nu s-a făcut aşa ceva de 10 ani, eu nu cred că nu s-au adunat măcar câteva tone de reziduu petrolier. Acel reziduu este considerat acum pagubă şi mi se impută mie”, afirmă Botez. Rezidurile în cauză sunt formate din nămol, apă şi parafină iar utilizarea lor este improprie. La Paşcani, cele 7 tone au fost trecute pe costuri şi nu au fost imputate gestionarului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here