ApaVital distruge o șosea de milioane de euro. Compania a dat năvală cu utilajele pe Bucium, un drum refăcut anul trecut cu bani grei

Doar o vizită a şefilor de la Regionala de Drumuri a făcut ca Hidroconstrucţia Bacău, cea care execută lucrările de canalizare spre Bucium, să oprească şantierul. 20 de metri din şoseaua abia refăcută fuseseră însă distruşi.  

 

Nu este o noutate faptul că aproape toate şantierele sunt făcute după ureche. În special la Iaşi, această problemă a dat mari bătăi de cap locuitorilor oraşului şi a generat cheltuieli suplimentare. O nouă problemă de acelaşi fel este acum la porţile oraşului, acolo unde Apavital vrea să schimbe reţeaua de canalizare spărgând o şosea impecabilă care a fost reparată anul trecut. La mai puţin de opt luni de când a fost turnat ultimul camion de asfalt pe Bucium, utilajele Hidroconstrucţia Bacău, firma angajată de Apavital pentru lucrări, au intrat pe asfaltul care a costat o sumă uriaşă din bani publici.

 

 Dacă logica acestor constructori se păstrează la fel de alterată, este posibil să-i vedem scormonind pe sub casele oamenilor

Disconfort imens

Puţini sunt cei care-şi mai amintesc acum cum arăta Buciumului înainte de a fi reparat. În primăvara anului trecut, şoseaua care duce spre Vaslui era o imensă ruină pe care calea de rulare a maşinilor avea de suferit enorm. O investiţie de 195 de milioane de lei a Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale a schimbat acest lucru. Drumul a fost refăcut bani din bugetul de investiţii al companiei şi lucrarea a fost realizată de către UMB Spedition, celebra societate din Bacău a lui Dorinel Umbrărescu.

Pentru cei care vin dinspre Vaslui, fericirea se termină însă la intrarea în Iaşi, acolo unde încep denivelările şi gropile. Iar de un an au de înfruntat încă un „monstru”. Un imens şantier al Apavital, care schimbă reţeaua de canalizare. Lucrările sunt realizate de către Hidroconstrucţia Bacău, firmă care a distrus aproape jumătate din lăţimea şoselei Bucium şi care, mai nou, a dat năvală pe asfaltul pus anul trecut de CNADNR.

 

 

„Noroc că i-am prins”

Lucrările de la canalizare au fost oprite de către reprezentanţii Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Iaşi, care au trecut prin zonă şi au observat că Hidroconstrucţia a început să strice drumul reabilitat recent. „Am fost chiar ieri (luni – n.r.) acolo. Noroc că am fost vigilenţi şi i-am prins asupra faptului. Ei au spus că vor face un cămin în zona aceea de delimitare dintre drumul din oraş şi drumul naţional şi se vor racorda la el din afara părţii carosabile. I-am somat să iasă de pe carosabil imediat şi să refacă drumul. Din păcate, au intrat deja vreo 20 de metri pe asfaltul proaspăt. Sper că doar au confundat limita de hotar dintre noi şi Primăria Municipiului Iaşi, nu că au făcut-o intenţionat”, spune Ovidiu Laicu, directorul regional executiv al Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Iaşi.

 

Şeful de la DRDP s-a luat cu mâinile de cap când a văzut dezastrul. „Sper din tot sufletul că doar au confundat limita şoselei din Iaşi cu drumul naţional. Să nu o fi făcut intenţionat”, a spus Ovidiu Laicu, directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Iaşi

 

Lucrările vor continua spre Motel

Prima fază a lucrărilor va fi terminată în luna august 2013, dar asta nu înseamnă că înlocuirea reţelei de canalizare se va termina la intrarea în Iaşi. Proiectul prevede ca reţeaua să fie extinsă până la Schitu Duca şi va fi implantată pe şosea. „Într-o a doua fază, lucrarea va fi continuată şi va urma şoseaua. O primă etapă va fi până la Motelul Bucium, dar nu se va merge tot prin asfalt, ci pe marginea carosabilului, în zona şanţului. Dacă utilajele firmei care construieşte vor distruge asfaltul, Hidrocostrucţia va trebui să suporte reparaţiile, pentru că aşa prevede contractul: se aduce totul la starea iniţială. Este o lucrare care exista în plan de mai mulţi ani şi acum ne-a venit finanţarea”, declară Răzvan Manolache, purtătorul de cuvânt al Apavital.

 

 

Citește și Scufundarea lui Eva. Secretele celui mai spectaculos caz din Justiția locală, în care au fost implicați interlopi, judecători corupți, procurori veroși și turnători

 

 

Cât mai durează coşmarul?

Teoretic, pentru acest an lucrările au fost terminate. Şoseaua Bucium va fi asfaltată, pe porţiunea distrusă de lucrări, între Pasarela Bucium şi ieşirea din oraş. „Termenul limită pentru această operaţiune este luna august a acestui an. Abia după aceea vor fi făcute şi alte lucrări”, spune Răzvan Manolache, purtătorul de cuvânt al Apavital. „Firma care construieşte acolo şi care a distrus o bucată din drumul naţional trebuie să refacă asfaltul aşa cum era”, a mai spus Ovidiu Laicu, directorul DRDP Iaşi.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here