Compania Orange este interesată de achiziţii pe pieţele din România şi Republica Moldova

 

 

România şi Moldova se numără printre pieţele pe care grupul francez de telecomunicaţii Orange analizează posibile achiziţii, cu un accent pe segmentul telefoniei fixe, a declarat marţi directorul financiar de la Orange, Gervais Pellissier, transmite Bloomberg, citat de Capital.
 

Statul francez, care deţine o participaţie de 27% din acţiunile Orange (fostul France Telecom) a sfătuit fostul monopol de telecomunicaţii să încerce să încheie alianţe europene pentru a-şi consolida operaţiunile din afara Franţei.

Gervais Pellissier a precizat că Orange caută posibile achiziţii în Europa, precizând însă că există ‘foarte puţine’ ţinte potenţiale. Referindu-se la piaţa din Spania, unde luna trecută rivalul Vodafone a preluat furnizorul de cablu Ono, Pellissier a spus că Orange nu se grăbeşte să facă o mutare pentru alţi operatori precum Jazztel.

 

„Vedem mai puţine oportunităţi de achiziţii comparativ cu luna martie, dar rămânem atenţi cu privire la consolidarea în ţările europene unde suntem deja prezenţi pe segmentul de telefonie mobilă dar nu şi pe cel de telefonie fixă” a spus Gervais Pellissier.

La rândul său, directorul general de la Orange, Stephane Richard, a menţionat România, Belgia şi „într-o mai mică măsură Spania” drept ţările unde compania ar putea cumpăra active de telefonie fixă care să completeze operaţiunile mobile.

Orange generează jumătate din veniturile sale în Franţa iar restul în Spania, Polonia, Africa şi Orientul Mijlociu. În primul trimestru al acestui an, vânzările Orange au scăzut cu 4,6% până la 9,8 miliarde de euro în timp ce profitul operațional a scăzut cu 3,4% până la 3,02 miliarde de euro.

Pe piaţa din România, veniturile Orange România au crescut, în primul trimestru din 2014, cu 4,9% până la valoarea de 230 de milioane de euro, în timp ce numărul abonaţilor a ajuns la aproape 10,4 milioane, mai mulţi cu 1,76% faţă de intervalul similar din anul anterior. Conform datelor, la 31 martie 2014, Orange avea 10.394.000 de clienți, în creştere cu 1,76% comparativ cu primul trimestru din 2013, când existau 10,214 milioane clienţi.

 

 

 

(Sursa: capital.ro)

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here