TRAGIC: 2.500 de oameni concediați la CFR Marfă. Sindicatul sare în capul lui Anchidin: "Dă-ți afară cumnatul!"

Dezvăluirile din 7EST l-au încolțit pe directorul CFR Marfă Iași. Victor Ospiru figurează ca angajat la Remiza Suceava, dar este șoferul de casă al lui Dumitru Anchidin. Sindicatul cere să fie disponibilizat. Anchidin datorează 6.300 de euro companiei de stat, dar nu se sinchiseşte.

 

 

Şeful de la CFR Marfă încearcă să-şi salveze cumnatul de concediere. Victor Ospiru a fost angajat în 2012, ca şofer la Remiza Suceava. Angajarea a dispusă chiar de către Dumitru Anchidin, cel care devenise director de doar câteva luni. Acum însă, CFR Marfă trebuie să dea afară 2.500 de angajaţi, iar pe Sucursala Moldova selectarea celor concediaţi este făcută de acelaşi Dumitru Anchidin.

 

„Sucursala Moldova este compusă din fostele regionale Iaşi şi Galaţi. De la Iaşi vor fi daţi afară 128, de la Galaţi 140. Din cei 4 şoferi angajaţi, doi vor fi daţi afară. Ei, Victor Ospiru nu era vizat de concediere. În discuţia cu Directorul general, noi am cerut ca şi acesta să plece”, a declarat pentru 7EST Constantin Bercuţ, liderul de sindicat de la CFR Marfă.

 

 

Anchidin l-a evitat cu grijă

Toată Sucursala Moldova a CFR Marfă se întinde de la Suceava şi până la Galaţi şi are doar 4 şoferi angajaţi. Dintre aceştia, doi sunt la Remizele Suceava şi Socola iar ceilalţi doi la Depourile Socola şi Paşcani. Pentru concediere, Anchidin i-a „selectat” pe şoferii de la Socola şi Paşcani, ocolind Remiza Suceava unde şi-a angajat cumnatul. Cei 4 şoferi activează, teoretic, pentru eventuale intervenţii şi pentru aprovizionare. „Maşinile de serviciu se dau fără şofer, dar Ospiru este cunoscut ca şoferul directorului”, a explicat Constantin Bercuţ.

Victor Ospiru este acuzat că lipseşte frecvent de la serviciu, fiind văzut mai mult prin Iaşi, unde locuieşte, decât la Suceava. De altfel, sindicaliştii contestă în integralitate alegerile făcute de Dumitru Anchidin. „Aşa cum a decis el să facă concedierile, se pun în pericol şi contractele, dar şi siguranţa feroviară”, spune Bercuţ.

 

 Dumitru Anchidin a „restructurat” doi din patru şoferi de la CFR Marfă. Nu s-a atins de cumnat

N-a plătit nimic pentru locomotive

Dumitru Anchidin este luat în colimator de angajaţii CFR Marfă şi pentru alte măsuri dispuse în calitate de director. Astfel, trei locomotive ale Ferotrans TFI SRL, firmă la care este acţionar, au fost depozitate timp de jumătate de an în Depoul de la Paşcani. „Au stat acolo începând cu data de 6 octombrie 2013, fiind păzite de angajaţii CFR Marfă. Nu s-au plătit decât două manevre, una de intrare şi una de ieşire. În mod normal, trebuia să plătească 30 euro pe zi pentru locomotive”, spun sursele 7EST. Dacă luăm în considerare şapte luni de staţionare, aşa cum acuză angajaţii CFR Marfă, Anchidin ar fi trebuit să plătească 6.300 euro pentru cele trei locomotive.

 

 

Citește și Milionar în euro pe cadavrul CFR. Firma lui Anchidin a primit de trei ori mai mulţi bani decât compania de stat, falimentară

 

 

A fost reclamat de zeci de ori

De altfel, Dumitru Anchidin a fost reclamat de mai multe ori conducerii CFR Marfă, dar de fiecare dată a scăpat basma curată. Angajaţii au susţinut că directorul dispune efectuarea unor cheltuieli la preţuri mai mari decât cele ale pieţei. „În anii 2011 şi 2012, la CFR Marfă Sucursala Moldova – Iaşi s-au achiziţionat consumabile pentru tehnică de calcul în jur de 12.000 lei/an, dar din octombrie 2012, de când a venit Anchidin, s-au achiziţionat pentru acelaşi număr de calculatoare consumabile pentru tehnică de calcul de peste 70.000 lei”, este doar una dintre reclamaţiile ajunse în posesia 7EST. Controalele de la Bucureşti au indicat însă că achiziţiile au fost oportune şi necesare.

 

 

Citește și Curs rapid de îmbogăţire în România: Anchidin, BOIER PE MOȘIA CFR

 

 

Se forţează anularea măsurilor

Restructurarea CFR Marfă ar putea însă să-i pună capăt carierei de director lui Dumitru Anchidin. Sindicaliştii susţin că modul discreţionar în care acesta a decis concedierile va duce compania în situaţia de a refuza contracte. „Pot apărea probleme de la Vatra-Dornei şi până la Adjud. Din cei 230 de angajaţi care erau în staţii, pleacă 69. Trebuie spus că la Iaşi se dau 128 de oameni afară, deci cifra celor concediaţi din staţii este foarte mare. Staţiile încheie practic contractele şi urmăresc desfăşurarea lor. Unele staţii, în aceste condiţii, nu vor mai putea executa nici măcar contractele aflate în derulare, nici nu se va mai pune problema să încheie altele”, acuză Constantin Bercuţ. Liderul de sindicat face parte din comisia de negociere de la nivel naţional şi speră ca directorul general al Companiei să revoce dispoziţiile date de Anchidin şi să reanalizeze modul în care se vor face concedierile.

În ciuda insistenţelor, Dumitru Anchidin a refuzat dialogul cu reporterul 7EST, declarând că nu „stă de vorbă cu acest ziar”.

 

 

Cumnaţii au firmă de transport pe căile ferate

Săptămânalul 7EST a dezvăluit, în urmă cu câteva săptămâni, că Dumitru Anchidin a fost administratorul Ferotrans TFI SRL, firmă aflată atunci în proprietatea cumnatului Victor Ospiru. Ulterior, Anchidin a devenit acţionar majoritar al societăţii. Ferotrans a reuşit să obţină un contract de transport feroviar de călători pe mai multe trasee din Suceava, primind de la stat subvenţii de trei ori mai mari decât CFR Călători. În trei ani, Ferotrans a raportat un profit total net de peste 1 milion de lei.

În 2012, după ce a devenit director la CFR Marfă, Anchidin şi-a angajat cumnatul pe post de şofer. Acesta conduce o Toyota de serviciu aflată la dispoziţia directorului Anchidin şi îi rezolvă acestuia problemele. Salariul de la Remiza Suceava îl primeşte pe card, fără să dea pe la serviciu.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here