SADISM EXTREM: CFR a torturat 3 ore, în câmp, un tânăr cu handicap

O garnitură Iaşi – Bucureşti a fost oprită aproape trei ore lângă Ploieşti. Culmea nesimţirii: călătorilor nu li s-a dat nicio explicaţie când au ajuns la destinaţie. În plus, jupânii de la CFR n-au catadicsit să răspundă la întrebări nici la o săptămână de la incident

 

Pe 26 mai, un drum cu trenul de la Iaşi până la Bucureşti s-a transformat în coşmar pentru Ionuţ Panainte, un tânăr bolnav imobilizat într-un scaun cu rotile. Cu 20 de kilometri înainte de Ploieşti, trenul s-a oprit brusc, în câmp, şi nu s-a mai clintit pentru aproape trei ore. Pentru că nu s-a putut mişca absolut deloc, Ionuţ a înţepenit în scaun. O tortură groaznică, durerile l-au sufocat. Profesoara ce-l însoţea a sunat la 112. Salvarea din Ploieşti nu a venit să-l ia pentru că el nu reprezenta în accepţiunea lor o urgenţă medicală. Nici ambulanţa din Bucureşti nu s-a deplasat, deoarece garnitura se oprise în judeţul Prahova, fiind astfel în afara ariei lor de responsabilitate. După trei ore de batjocură, timp în care pe Ionuţ nu l-a ajutat nimeni, trenul s-a pus în mişcare. Au ajuns la Bucureşti, dar nimeni de la CFR nu a dat nicio explicaţie. La o săptămână după, nici biroul de presa al Ministerului Transporturilor n-are un răspuns: „Faceţi o cerere şi vă răspundem în 30 de zile”.

 

„S-a oprit brusc”

 

În ultima duminică din luna mai, Ionuţ Panainte împreună cu Daniela Cadar, profesoară de teologie şi totodată însoţitoarea sa, dar şi cu fiica acesteia au plecat spre Bucureşti, cu trenul. A doua zi, luni, urmau să participe la Săptămâna Europeană a Tineretului, eveniment organizat la Palatul Parlamentului. Au ales să călătorească cu trenul mai ales că Ionuţ şi însoţitoarea sa beneficiau de gratuitate. Pentru a fi prezenţi pe 27 mai dimineaţa la Parlament, au plecat din Iaşi duminică cu trenul interregio 1664, la ora 14.20 şi care trebuia să ajungă în Capitală la 21.30. „Trecând peste faptul că a fost un chin urcatul în tren, pentru că Ionuţ este în scaun şi nu există un mecanism la vagoane care să ne ajute, trecând şi peste faptul că, la casa de bilete, nu s-au arătat interesaţi dacă avem sau nu nevoie de ajutor, a fost bine până înainte de Ploieşti. Acolo, aproape la ora la care trebuia să intrăm în Bucureşti, trenul s-a oprit brusc, în câmp”, a explicat Daniela Cadar.

 

 

Situaţie disperată

 

Ionuţ Panainte are handicap de gradul I, pentru un diagnostic de „paraplegie flască, monopareză membru superior stâng, intelect de limită şi cifoscolioză”, conform comisiei care i-a stabilit boala. Practic, nu poate umbla decât în scaun cu rotile. Dar statul în scaun îi provoacă dureri groaznice de spate, din cauza deformării de la coloana vertebrală. Deşi îşi asumase cele 7 ore pe care trebuia să le petreacă în scaun, fiecare minut de stat în câmp i-a adus dureri groaznice.

„Mai aveam încă jumătate de oră până ajungeam, mă durea spatele de ceva vreme, dar ştiind că nu mai este mult de suportat, nu m-am plâns. După ce s-a oprit trenul, am început să sufăr din ce în ce mai tare. Doamna profesoară a încercat să afle ce se petrece, dar nu i-a spus nimeni nimic”, a declarat Ionuţ Panaite. „Nu aveam cum să-l întindem undeva, era foarte aglomerat. Am văzut că suferă, dar nu ştiam cât va mai dura. Nu pare mare lucru, dar situaţia a fost cu adevărat disperată. De aceea am şi apelat la 112”, a afirmat Daniela Cadar.

 

Refuzaţi de ambulanţă

 

La 112, profesoara a solicitat o maşină care să-l ducă pe Ionuţ în Bucureşti. Cei din Ploieşti nu au dat curs cererii pentru că n-au considerat-o urgenţă medicală, iar cei din Capitală nu s-au deplasat deoarece trenul se oprinse în alt judeţ. Nici Poliţia TF nu a fost mai inspirată. „Ne-au cerut tot nouă soluţii”, a explicat Cadar. Minutele de chin s-au sfârşit când, după aproape trei ore, trenul s-a pus în mişcare, iar ei au ajuns la Bucureşti. „Am ajuns la destinaţie la miezul nopţii şi, dacă nu eram cazaţi lângă Gara de Nord, habar n-am cum am fi ajuns la hotel, pentru că nu mai erau mijloace de transport în comun, iar cu taxiul este dificil să te plimbi cu un om în scaun cu rotile”, a spus Daniela Cadar.

Nemulţumiţi de întârzierea enormă, zece călători din tren s-au oprit în Gara de Nord şi au depus o plângere. „Controlorii nu ne-au spus de ce stăm atât sau cât vom sta, deşi au văzut că suntem disperaţi. Nu am de gând s-o las aşa, trebuie să aflu de ce ne-au ţinut acolo”, a precizat Daniela Cadar.

 

 

Sfidător: CFR n-are un răspuns

 

CFR Călători promite un răspuns. Dar în 30 de zile. „Sunt nişte proceduri de urmat, răspunsul la reclamaţie va veni la Regionala Iaşi de unde va fi trimis celor care au avut de suferit. Sunt nişte paşi care trebuie urmaţi, trebuie văzut cine se face vinovat de întârziere, ce s-a întâmplat acolo. Cei care pun trenurile în mişcare nu sunt de la CFR Călători, sunt de la infrastructură, e o altă societate căreia noi ne adresăm pentru explicaţii”, a declarat Vintilă Iordan, directorul CFR Călători, Regionala Iaşi.

Nici Ministerul Transporturilor n-a oferit vreun răspuns, lăsând toată cercetarea pe seama CFR Călători şi răspunderea la Regionala Iaşi.

 

 

Declaraţie:

„Vagoanele care au avut sisteme automate au fost vandalizate şi nu mai funcţionează. De aceea, încărcarea şi descărcarea cărucioarelor se face manual, de angajaţii gărilor”, Vintilă Iordan, directorul Regionale CFR Iaşi

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here