Românul care ar putea primi duminică noapte un Oscar. Cine este Adrian Corsei, artistul care a lucrat la efectele speciale de la „Iron Man 3”

 

Ceremonia de decernare a premiilor Oscar are în acest an o miză specială pentru un român. Pe nume Adrian Corsei, acesta a avut un rol important la realizarea filmului „Iron Man 3”, nominalizat la premiile Academiei Americane de Film, la categoria „Efecte speciale”. Mai exact, a condus echipa de artişti de la Trixter care s-a ocupat de efectele generate pe calculator în două dintre scenele importante ale peliculei, care durează împreună 20 de minute: cea de început şi bătaia din casa mandarinului de la sfârşitul filmului.
 

Adrian Corsei lucrează de doar trei ani în domeniul efectelor speciale generate pe calculator şi, la scurt timp de la începutul acestei cariere, a intrat în liga mare. Absolvent de Construcţii, românul a făcut, timp de nouă ani, proiectare în Spania, a lucrat apoi într-o multinaţională cu sediul în România până în momentul în care s-a decis să facă o schimbare. Să-şi treacă proiectele din realitatea concretă a fierului şi a betonului în lumea imaterială a filmului.

În România, i s-a spus că acest lucru este imposibil şi că, la 30 de ani, e prea târziu pentru a începe o asemenea carieră. „Toţi prietenii mi-au explicat că este complicat, că de aşa ceva te apuci când eşti mic”, îşi aminteşte Adrian Corsei care nu a renunţat la ideea sa şi şi-a depus candidatura la o firmă germană specializată în efecte speciale generate pe calculator.

 

Primul film: „Minunata călătorie a lui Nils Holggerson”

Iniţial, o firmă din Munchen i-a oferit o colaborare de două săptămâni pe postul de modelator, primul nivel în crearea efectelor speciale, la un film produs pentru televiziunea publică germană, „Minunata călătorie a lui Nils Holggerson”. „Erau o grămadă de scene în care Nils interacţiona cu animalele, vorbea cu o vulpe, se bătea cu un lup. Sunt scene pe care este aproape imposibil să le obţii prin dresaj şi înainte se foloseau replicile de silicon ale animalelor. Acum totul se petrece pe calculator, se creează un model 3D, apoi se aplică texturi, se face animaţia, se adaugă lumini şi umbre, pentru un aspect cât mai veridic”, explică Adrian Corsei pentru gândul. Cele două săptămâni s-au transformat în nouă luni, timp în care românul a devenit light and rendering artist, adăugând detaliile de fineţe şi conducând o echipă de 7-8 oameni.

 

A lucrat la „Cloud Atlas”

După ce a colaborat cu o altă firmă, a primit o ofertă de la Trixter, o companie specializată în animaţie, efecte speciale şi caractere digitale pentru industria cinematografică şi televiziune, printre ai cărei clienţi se numără Marvel, 20th Century Fox şi Warner Bros. Următorul său proiect a fost „Wolfblood”, un serial BBC pentru copii şi adolescenţi. „A fost un proiect destul de reuşit, au fost 12 episoade la care am lucrat timp de trei luni”, îşi aminteşte românul, îşi aminteşte românul, care avea, în scurt timp, să colaboreze la un nivel la care nu ar fi visat cu puţină vreme în urmă. „Cloud Atlas”, producţia Warner Bros., cu Tom Hanks şi Halle Berry în rolurile principale.

 

Robert Downey Jr., „îmbrăcat” în costum pe calculator

Următorul film la care a lucrat a fost chiar „Iron Man 3”. „În faţa unui astfel de proiect ai o ezitare, îţi este frică. Pentru că trebuie să ai nervii tari, trebuie să ai tot timpul creierii la tine şi nu este loc de greşeli”, spune Adrian Corsei. „Am avut câteva idei foarte bune, la scena în care Iron Man cade din cer şi are costumul distrus, am adus îmbunătăţiri costumului, mai ales la felul în care cade lumina asupra lui”, spune românul, care în timpul proiectului a fost promovat la Light Supervisor, iar apoi la funcţia de Computer Graphics Supervisor.

 

 

 

Cum au fost create efectele speciale la „Iron Man 3” de către Trixter

 

„Costumul lui Iron Man a ajuns să cântărească nu mai puţin de 50 de kilograme, aşa că lui Robert Downey Jr. i-ar fi fost imposibil să joace îmbrăcat în el. Aşa că, la filmări, el făcea ce ştia mai bine, iar noi îl „îmbrăcam” pe calculator”, povesteşte artistul. Printre companiile care au creat efectele speciale de la „Iron Man 3” se numără, alături de Trixter, Weta Digital şi Digital Domain.

 

Nu-i place să se uite la filmele la care lucrează

Peste 70 de oameni de la Trixter au muncit timp de 6 luni la partea lor de efecte speciale, în timp ce echipa de la WETA a avut nu mai puţin de 500 de membri. „Companiile mari din domeniu aduc forţă brută, îşi permit să angajeze şi 1.000 de oameni. Noi avem o echipă mai mică şi folosim resursele foarte eficient: nu facem nimic mai mult sau nimic mai puţin decât ceea ce trebuie”, explică Adrian Corsei. Secvenţele la care a lucrat echipa coordonată de Corsei a fost cea de la începutul filmului şi cea de la final, bătaia din casa Mandarinului.

După ce lucrează la un film, românul spune că preferă să nu se uite la el o perioadă. „Mă gândesc la ce aş fi putut face mai bine, la cum ar fi trebuit să arate o scenă sau alta. Abia după 3-4 luni pot vedea acel film”, spune artistul pentru gândul.

 

„Cred că „Gravity” va lua anul acesta tot ce se poate”

De curând, a terminat efectele speciale de la „Captain America: The Winter Soldier” şi teaserul de la un alt film de la Hollywood care urmează să fie lansat cel mai probabil în primăvara anului viitor. „Faptul că lucrezi numai pe proiecte A+ este o carte de vizită. Chiar dacă nu urci tu pe scenă la Oscaruri, un astfel de premiu înseamnă enorm. După ce „Iron Man 3″ a fost nominalizat la premiile Academiei, am primit mailuri de felicitare de la directorii Marvel”, spune Adrian Corsei. „Iron Man 3” concurează la categoria efecte speciale cu „Gravity”, „The Hobbit: The Desolation of Smaug”, „The Lone Ranger” şi „Star Trek Into Darkness”. „Cred că anul acesta „Gravity” va lua tot ce mişcă, indiferent cât mi-ar plăcea să cred altceva. Când ai un film despre care se spune că a revoluţionat conematografia lucrurile sunt clare”, crede Adrian Corsei.

 

 

 

(Sursa: g
andul.info
)

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here