Cât de vechi sunt trenurile CFR Călători

CFR Călători merge cu trenuri vechi de 20 de ani, iar unele dintre ele de 25 de ani. Nu are bani pentru achiziţii noi. Şi nici nu măreşte preţul biletului, cel puţin în prima jumătate a anului 2014.
 

Vechimea medie a parcului de vagoane al CFR Călători  este de 25 de ani, dar în alcătuirea trenurilor de călători se folosesc, preponderent, vagoane construite sau modernizate în ultimii 18 ani, potrivit unui comunicat transmis de reprezentanţii companiei. În total, CFR Călători foloseşte în compunerea trenurilor 1.100 de vagoane, dintre care 10% sunt mai vechi de 18 ani şi nici nu au fost vreodată modernizate.
Compania de transport nu are în plan cumpărarea de vagoane noi, în acest an, cum nu a cumpărat nici în anii trecuţi. În schimb, repară. „Pentru programele de reparaţii sunt alocate 99 mil lei, din care 55 mil lei pentru vagoane şi  44 mil lei pentru locomotive şi automotoare”, arată reprezentanţii CFR Călători.

Potrivit acestora, preţul biletul de călătorie nu va fi majorat, cel puţin în prima parte a acestui an.
Compania a transportat 48 de milioane de persoane, anul trecut. În acest an, se estimează un număr similar de călători.
Deşi, în acest moment, CFR Călători nu intenţionează să intre pe noi rute, totuşi acest lucru va fi posibil, pe anumite rute regionale, dacă Consiliile Judeţene din anumite regiuni ale ţării vor solicita expres acest lucru şi vor subvenţiona parţial operarea trenurilor pe respectivele rute. „CFR Călători va analiza această posibilitate în cooperare cu administraţiile locale”, arată reprezentanţii companiei.
CFR Călători este una dintre companiile de stat cu cele mai mari pierderi. În 2013, acestea  au fost de 400 de milioane de lei, după ce, în anul precedent, acestea erau de 900 de milioane de lei. Bugetul pe 2014 nu prevede pierderi. Compania are 13.880 de angajaţi.

CFR Călători este una din companiile de stat pe care FMI le-a vrut în insolvenţă, pentru restructurare. O alta este CFR Marfă. Guvernul României a respins propunerea Fondului.

 

 

(Sursa: economica.net)

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here