5 trucuri utile: cum să-ţi răcoreşti maşina în timpul verii

 

 

Calendaristic, vara şi-a intrat în drepturi. Nu şi din punct de vedere meteorologic, dar următoarea perioadă de caniculă poate veni oricând. Crezi că ştii cum să-ţi răcoreşti maşina încinsă de soare?
 

Nu încape îndoială că fiecare şofer are trucurile sale prin care îşi apără maşina de căldura arzătoare din timpul verii. Noi am ales cinci modalităţi de răcorire a maşinii, pe care chiar dacă le ştiaţi, vi le reamintiţi cu această ocazie. Iar dacă nu le ştiaţi, ochii mari la următoarele rânduri, prezentate de echipa Promotor.

 

  1. Totul începe cu parcarea. E mai simplu să previi decât să tratezi, aşa că alegerea unui loc de parcare cât mai ferit de razele soarelui este o mişcare firească. În realitate, această misiune devine imposibilă din cauza aglomerării din oraş. Dar nu disperaţi. În schimb, încercaţi pe cât posibil să găsiţi un loc umbrit, sau dacă tentativa eşuează, căutaţi un loc în care soarele soarelui să bată spre partea din spate a maşinii. În felul acesta, bordul, volanul, schimbătorul şi scaunele din faţă scapă de supraîncălzire. Dacă nici această variantă nu dă roade, folosiţi cu încredere parasolare pentru parbriz şi lunetă, iar pentru geamurile laterale vă recomandăm o folie solară auto. Toate acestea în timp ce încercaţi să nu parcaţi aiurea, prin cine ştie ce locuri în care acest procedeu este interzis.

  2. Vă urcaţi într-o maşină supraîncălzită. Ce e de făcut? Aţi omis sfatul de mai sus şi vă confruntaţi cu o mini-saună instalată în habitaclul maşinii voastre. Din nou, nu disperaţi. Cum ştim de la orele de fizică, aerul cald este mai uşor decât cel rece, ceea ce-l va face să se ridice. La fel se întâmplă şi în interiorul unei maşinii, unde aerul încălzit de soare se va poziţiona în zona capului, de unde o amplificare a senzaţiei de căldură excesivă. Încercaţi să rezistaţi tentaţiei de răcire a părţii superioare a corpului, aşa cum se întâmplă în majoritatea cazurilor. Primul lucru de făcut este scoaterea aerului cald din maşină, începând cu cel mai încins. Cel mai simplu mod prin care puteţi face lucrul acesta este să porniţi sistemul de aer condiţionat la maxim – atenţie, fără recirculare, să deschideţi parţial geamurile şi să redirecţionaţi fluxul de aer către aeratoarele de la nivelul picioarelor. După ce interiorul s-a răcit suficient, închideţi geamurile şi eventual activaţi modul de recirculare a aerului.

  3. Aţi pornit la drum într-o zi foarte călduroasă. Cum asiguraţi un confort termic optim pe durata călătoriei? Răspunsul corect este, evident, cu ajutorul instalaţiei de aer condiţionat. Doar că pentru rezultate optime, aceasta trebuie folosită inteligent. Aşadar, imediat ce aţi plecat la drum, e indicat să faceţi uz de funcţia AUTO, iar geamurile trebuie să rămâne închise sau cel mult întredeschise. Habitaclul va fi mai bine ventilat, iar corpul vă va mulţumi negreşit. Cu toate acestea, nu abuzaţi de funcţia AUTO mai mult de câteva minute, fiindcă poate răci excesiv atmosfera din habitaclu. Deci, în timpul mersului, la drum lung, este indicată folosirea alternantă a aerului condiţionat. De ce? Simplu. Variaţia temperaturii a interiorului nu va face corpul aşa de expus temperaturilor mari, la ieşirea din maşină. În plus, veţi economisi şi combustibil, deoarece compresorul climatizării solicită suplimentar motorul maşinii.

  4. Nu doar interiorul trebuie protejat de căldura excesivă. Pe timp de vară trebuie să fiţi vigilenţi şi în ceea ce priveşte temperatura motorului. Asiguraţi-vă că nivelul de antigel este în limite normale şi nu vă sfiiţi să aveţi un recipient suplimentar în portbagaj, pentru orice eventualitate. Contrar unor convingeri populare, antigelul nu are doar un punct scăzut de îngheţ, ci şi un punct de fierbere situat foarte sus pe scara termometrului. Anvelopele se pot încălzi excesiv la rândul lor, iar cea mai bună metodă prin prevenirea acestui fenomen este verificarea presiunii în roţi la plecarea la drum. Roţile umflate la o presiune mai mică faţă de cea recomandată acoperă o suprafaţă mai mare pe şosea, deci creează mai multă forţă de frecare şi implicit mai multă căldură, lucru care poate duce la pierderi de aderenţă şi uzură accentuată.

  5. Dacă de cele de mai sus nu ţineţi cont, luaţi ce urmează ca pe o regulă. Nu lăsaţi copiii sau animalele de companie nesupravegheate în maşină pe timp de caniculă. Deshidratarea apare mult mai repede la copii decât la adulţi, iar o maşină amplasată direct sub bătaia razelor de soare se încălzeşte excesiv, cu rezultate tragice pentru cei mici.

     

     

     

     

    (Sursa: promotor.ro)

 

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here